Sobota, 25 stycznia 2020. Imieniny Miłosza, Pawła, Tatiany

Rowerowy ambasador odwiedził nasze miasto

2013-08-25 08:10:18 (ost. akt: 2013-08-23 10:55:12)

Autor zdjęcia: Archiwum Starostwa Powiatowego w Ełku

W poniedziałek (19 sierpnia) Ełk odwiedził Bolesław Osipik, rowerowy ambasador Jeleniej Góry. 64-latek przemierzył rowerem już ponad 315 tysięcy kilometrów.

— Moja przygoda z podróżowaniem zaczęła się w podstawówce — mówi pan Bolesław. — Rodzice zabierali, brata bliźniaka i starszą siostrę na wycieczki. Jeździliśmy najpierw autobusami i pociągami. W czwartej klasie szkoły podstawowej, za pieniądze zaoszczędzone w SKO kupiliśmy z bratem bliźniakiem pierwsze rowery i zaczęliśmy uprawiać małą turystykę rowerową, najpierw po sąsiednich miejscowościach, później po województwach, następnie po Polsce. W 1978 roku zaliczyliśmy Związek Radziecki, płn. Rumunię, Węgry, Czechosłowację i Niemcy. Objechaliśmy granice Polski i zakończyliśmy podróż w Ostrołęce.

Najdłuższa wyprawa Bolesława Osipika liczyła 4082km i trwała 45 dni. Najdłuższy dystans, jaki pokonał w ciągu jednego dnia, to 172km (w 1997r.).
— Na rowerze przejechałem ponad 314 tysięcy kilometrów — mówi pan Bolesław. — Brat bliźniak, który często mi towarzyszy w wyprawach, pokonał 188 tysięcy kilometrów.

Oprócz wielu podróży po Polsce, Bolesław Osipik odwiedził rowerem m.in. Białoruś, Ukrainę, Niemcy, Holandię oraz Belgię. Najbardziej przyjazne dla rowerzystów są według niego dwa ostanie z wymienionych krajów. Do Ełku pan Bolesław zawitał po raz trzeci.
— Byłem tu pierwszy raz motorowerem w 1977 roku — przyznaje mężczyzna. — Już wtedy Ełk bardzo mi się podobał. Macie piękne miasto, zazdroszczę, tyle ścieżek rowerowych, jezioro, gdzie można wypocząć, dużo ciekawych zabytków.

W Ełku Bolesław Osipik spotkał się z władzami miasta i powiatu ełckiego. Przyznał, że kończy właśnie swoją ostatnią podróż.
Czar

Uwaga! Prosimy o zapoznanie się z regulaminem przed opublikowaniem komentarza. Regulamin

Podziel się informacją: Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.

Swoją stronę założysz klikając na elk.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym roku strony.

Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: kliknij tutaj