Podróż dookoła świata

2014-05-15 23:01:58(ost. akt: 2014-05-15 23:04:11)

Autor zdjęcia: Jolanta Andruszkiewicz

Pod takim hasłem odbył się, w grupie „Kwiatuszki” i „Biedronki” z M.P. „Słoneczna Ósemka”, VII Dzień Tańca z KLANZĄ.
W tym roku, w naszą taneczną podróż, wyruszyliśmy pociągiem do Warszawy, a stamtąd samolotem do Afryki. Wybraliśmy się na „dziki ląd” by poznać ten zakątek świata. Poranek powitał nas delikatnymi promieniami słońca. Zabraliśmy ze sobą aparaty fotograficzne, toteż mogliśmy wybrać się na bezkrwawe łowy. Przy dźwiękach muzyki skradaliśmy się przez dzikie zarośla fotografując lwa. Słysząc jego głośny ryk, przerażeni na chwilę zastygaliśmy w bezruchu.

Krok za krokiem dotarliśmy do afrykańskiej wioski, gdzie powitali nas tubylcy i zaprosili do wspólnego odśpiewania powitalnego hymnu pod nazwą „O, alue, alua”. Następnie dzieci pochodzące z Ghany zaprosiły gości do zabawy pod nazwą „Wąż boa”. To dopiero były emocje – gonił nas ogromny wąż. Potem bawiliśmy się w zabawę „Cheia” pochodzącą z Mozambiku, w której trzeba być spostrzegawczym i na dodatek szybko przesypać stertę piasku. Głośno kibicowaliśmy naszym kolegom, którzy ciężko pracowali przy dźwiękach muzyki.

Po takich emocjach wsieliśmy na wielbłądy i popędziliśmy przez pustynię. W oazie czekał już tajemniczy jegomość, który zaprosił nas do rozwiązywania zagadek. Poznaliśmy nowy sposób, w jaki można zasygnalizować chęć udzielenia odpowiedzi, a mianowicie należy położyć palec na nosie. Po wysiłku umysłowym zaśpiewaliśmy piosenkę „Simmama ka”, a następnie wsiedliśmy do jeep’a i dojechaliśmy do Ankary. Tam napełniliśmy balony i dalej przemierzaliśmy Azję tym nietypowym pojazdem.

Po ekscytującej podróży wylądowaliśmy na jakiejś wyspie. Jak się potem okazało - to była Japonia. Dziewczynki zatańczyły „Taniec z wachlarzami”, a chłopcy „Taniec z mieczami”. Będąc w kraju kwitnącej wiśni poznaliśmy zabawy japońskich dzieci z kendamą i komą. Przedszkolaki z grupy „Kwiatuszki” zaśpiewały piosenkę „Ooki na kuri no ki no shita de”, a potem wszystkie dzieci stworzyły piękne motyle techniką orgiami.

Gdy nasze motyle były gotowe, wsiedliśmy na statek i bujając się na falach płynęliśmy w dal. Zbudziły nas gorące rytmy lambady, gdyż dopłynęliśmy do Brazylii. Tu bawiliśmy się z bańkami mydlanymi w zabawie tanecznej „Cai, cai, balao”.

Nieubłaganie zbliżała się pora obiadu w przedszkolu, więc wsiedliśmy do samolotu i wylądowaliśmy w Hiszpanii. Tam spróbowaliśmy swoich sił w zabawie „Sorka-tira”, znanej nam jako zabawa w przeciąganie liny.

To już był ostatni przystanek w naszej podróży. Zmęczeni i głodni, wsiedliśmy do autobusu i wróciliśmy do naszego przedszkola, gdzie już czekał na nas pyszny obiadek.

Jolanta Andruszkiewicz, Sylwia Trzonkowska
M.P. „Słoneczna Ósemka”

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.
Swoją stronę założysz klikając na elk.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym roku strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij tutaj Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: KacikPrzedszkolaka