Podróże w czasie aleMĄDRALI

2014-11-18 12:33:42(ost. akt: 2014-11-18 12:34:39)

Autor zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

Uczniowie sześciu ełckich szkół podstawowych uczestniczą w projekcie aleMĄDRALE. Inicjatorem i organizatorem jest SP4 w Ełku. W tej edycji współpracujemy z Parkiem Naukowo-Technologicznym, Centrum Edukacji Ekologicznej w Ełku, Muzeum Historycznym w Ełku, Szkołą Muzyczną i Ełckim Centrum Kultury. Patronat honorowy przyjęli Warmińsko-Mazurski Kurator Oświaty w Olsztynie i Prezydent Miasta Ełku.
Po cyklu warsztatów zorganizowanych przez zaangażowane instytucje nadszedł czas na grę uliczną, do której uczniowie przygotowali się podczas spotkania w Muzeum Historycznym. O tym spotkaniu napisali sami.

13 listopada 2014 roku. Po raz kolejny „aleMĄDRALE” spotkały się, aby zdobywać wiedzę i rozwijać zainteresowania. Tym razem odwiedziliśmy Muzeum Historyczne w Ełku. Gospodarzem był pan doktor Rafał Żytyniec, współautor książki pt. „Ełk. Spacerownik po mieście niezwykłym”.

Prowadzący przeniósł nas do dziewiętnastowiecznego i dwudziestowiecznego Ełku. Snuł opowieść o dziejach dawnej kolei wąskotorowej, starego kościoła ewangelickiego oraz Wieży Ciśnień. Na początku rozmawialiśmy z panem doktorem o zabytkach. Mieliśmy okazję odpowiadać na pytania związane z wydarzeniami zapisanymi na kartach historii. Pan Rafał Żytyniec pytał nas także o to, co najbardziej podoba nam się w naszym mieście. Podaliśmy wiele propozycji znanych miejsc w Ełku, z czego wyróżniały się: promenada, zamek krzyżacki, cmentarz żołnierzy oraz zabytkowe kamienice.

Następnie przeszliśmy do prezentacji multimedialnej, dzięki czemu dowiedzieliśmy się o ich historii (między innymi o latach założenia, większych zmianach). Najdłużej rozmawialiśmy o Ełckiej Kolei Wąskotorowej, o różnych pociągach i o tym, jak kolej się rozwijała i czym jest teraz - w 2014 roku.

Bardzo podobały nam się te warsztaty. Zdobytą wiedzę możemy wykorzystać w różnych sytuacjach szkolnych. Niestety były to już ostatnie spotkanie przed finałem w Ełckim Centrum Kultury. Spotkanie finałowe odbędzie się 20 listopada i jest dla wszystkich wielką niespodzianką.

Maja Truszkowska IVb, Błażej Marciniak, Vc

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste.
Swoją stronę założysz klikając na elk.wm.pl w ramkę " ZAŁÓŻ PROFIL ", która znajduje się w prawym, górnym roku strony. Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: [url=https://gazetaolsztynska.pl/141978,Zostan-dziennikarzem-obywatelskim.html?preview=7d9e5c0a3fa72da1916c#axzz2OSaYmwEK