Na rowery!

2015-09-22 13:09:14(ost. akt: 2015-09-22 13:10:10)

Autor zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

Jeśli chcemy, aby dzieci aktywnie spędzały czas, dajmy im przykład. Kółko rowerowe w SP4 prowadzone przez p. Izabellę Kraszewską wystartowało i od dwóch tygodni nabiera tempa!
Nacisnęliśmy ostro na pedały w sobotę 12 i 19 września i przejechaliśmy łącznie 35 km ścieżkami rowerowymi w Ełku oraz drogami w okolicach naszego pięknego miasta. 12 września 15-osobową grupą ruszyliśmy ścieżką rowerową wzdłuż promenady i mijając szpital miejski dojechaliśmy do Baran, później do Chruściel i stamtąd drogą asfaltową do Ełku.

Trasa – jak to mówią uczniowie – „lajcik” ale to tak na rozruch, żeby nowi miłośnicy dwóch kółek nie zmęczyli się zbytnio i nie zrazili się. Ostatecznie przejechaliśmy 15 kilometrów wdychając świeże powietrze podziwiając piękne widoki i ucząc się poruszania rowerem na różnego rodzaju drogach i współdziałania w grupie.

W ostatnią sobotę, 19 września znów ruszyliśmy naszymi dwukołowymi pojazdami aby poznawać nowe miejsca z poziomu siodełek rowerowych. Pojechaliśmy przez miejscowość Siedliska do lasu, gdzie zatrzymaliśmy się przy pomniku przyrody - starym dębie. Po postoju skręciliśmy w kierunku Oracz i Miluk. Tą trasą dojechaliśmy do Ełku od strony os. Konieczki.

Trasa wyniosła zaledwie 20 kilometrów, ale wcale nie była łatwa, bo już za Siedliskami przez 2 km jechaliśmy ciągle pod górę. Ale to my ją pokonaliśmy a nie ona nas! Jednak trzeba przyznać, że niektórzy z nas musieli zmierzyć się z chwilami słabości, ale co tam! My się nie poddajemy i teraz jesteśmy dumni, że trudności nas nie pokonały!!!

A po pokonaniu trudnego odcinka, podczas spokojnej jazdy dziewczynki podziwiały piękne widoki i śledziły pierwsze kroki nadchodzącej jesieni a chłopcy … ciągle narzekali, że im za wolno. Warto również nadmienić, że do naszych rajdów dołączają też rodzice. Pojawiła się jedna mama i dwóch tatusiów. Zapraszamy i zachęcamy też innych odważnych rodziców.

Należy też powiedzieć o Filipie z klasy I, który mimo, że najmłodszy, to do końca dotrzymywał tempa swoim starszym kolegom.
Kółko rowerowe się rozkręca, ale wciąż jest otwarte dla nowych chętnych. Zapraszamy, aby rowerem wspólnie poznawać geografię i historię Ełku i okolic, wyrabiać kondycję oraz charakter i przeżyć przygodę. Przygotuj rower (musi być sprawny!!!), odpowiednio się ubierz, spakuj prowiant i dołącz do nas! Zachęć też rodziców!

I.Kraszewska

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij
Problem z założeniem profilu? Potrzebujesz porady, jak napisać tekst? Napisz do mnie. Pomogę: Igor Hrywna

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP4