Śladami pamięci

2016-09-12 10:18:28(ost. akt: 2016-09-12 10:34:12)

Autor zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

Już po raz drugi uczniowie ełckiej Czwórki zainteresowani historią regionu uczestniczyli w wyjeździe organizowanym przez Związek Kombatantów Dzieci Wojny w Ełku. Tę niecodzienną lekcję historii opisał Kuba Dzierżanowski z klasy V.
Kombatancki Związek Dzieci Wojny w Ełku zaprosił przedstawicieli naszej szkoły na wycieczkę historyczną „Śladami pamięci”, która odbyła się 10 września2016 r.
W sobotni poranek, który przywitał nas piękną słoneczną pogodą, wraz z reprezentacją z G4 i członkami Kombatanckiego Związku Dzieci Wojny Rzeczypospolitej wsiedliśmy do autobusu i rozpoczęliśmy naszą przygodę z historią.

Kiedy dojechaliśmy do Starych Juch, udaliśmy się na wieżę widokową. Niektórzy musieli przezwyciężyć strach i lęk wysokości, ponieważ wieża ma wysokość 20 metrów. Warto było tam wejść, w nagrodę mogliśmy podziwiać piękne krajobrazy mazurskie. W Sztynorcie widzieliśmy pałac Lehnodorffów. A w Mamerkach zwiedziliśmy lokalne muzeum II wojny światowej, dawną Kwaterę Główną Niemieckich Wojsk Lądowych. Główną atrakcją były dla nas bunkry, w których chętnie buszowaliśmy.

Następnie wspięliśmy się na wysokość 40 metrów, na kolejną wieżę widokową. Wyzwanie to podjęli tylko nieliczni (w tym my). Potem pojechaliśmy do Węgorzewa, gdzie zwiedziliśmy jeden z tamtejszych kościołów. W świątyni pod wezwaniem Św. Piotra i Pawła podziwialiśmy najstarsze organy na Mazurach. Oprócz kościoła odwiedziliśmy Muzeum Tradycji i Kolejnictwa. Tam okazało się, że wśród zbiorów muzealnych wiele eksponatów pochodzi od darczyńców z Ełku.

Kolejnym przystankiem w naszej historycznej podróży była Rapa. Naszą uwagę przyciągnął tam grobowiec rodziny Fahrenheitów, który miał charakterystyczny dach przypominający piramidę. Na zakończenie wycieczki udaliśmy się do Bań Mazurskich, gdzie zjedliśmy obiad, a stamtąd powróciliśmy do Ełku.

Wyjazd uważam za udany. Sądzę, że każdemu by się taka wycieczka spodobała. Dziękujemy Pani Teresie Ostrowskiej za możliwość uczestnictwa w tej ciekawej historycznej wyprawie.
Jakub Dzierżanowski, kl. 5a

Czytaj e-wydanie

Pochwal się tym, co robisz. Pochwal innych. Napisz, co Cię denerwuje. Po prostu stwórz swoją stronę na naszym serwisie. To bardzo proste. Swoją stronę założysz klikając " Tutaj ". Szczegółowe informacje o tym czym jest profil i jak go stworzyć: Podziel się informacją:

">kliknij

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP4