Szkolny Klub Kodowania
2017-05-29 10:31:10(ost. akt: 2017-05-29 10:35:27)
Na warsztatach uczniowie, min. tworzyli program do sterowania Finchem - robotem wyglądającym jak niewielka płaszczka na kółkach.
Dzięki udziałowi w projekcie „Link do przyszłości. Zaprogramuj swoją karierę” realizowanym przez Fundację Rozwoju Społeczeństwa Informacyjnego ze środków Microsoft, w ramach inicjatywy YouthSpark i objętym patronatem Ministerstwa Cyfryzacji, Ministra Edukacji Narodowej oraz Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej, w listopadzie 2016 roku odbyły się w naszej szkole warsztaty z kodowania, które poprowadził pan Marcin Joka - programista i współtwórca Photona.
Przygoda z kodowaniem w naszej szkole się jednak nie skończyła. Oprócz tradycyjnych lekcji, tzn. zajęć komputerowych, na których realizowane są tematy związane z kodowaniem, odbywają się zajęcia pozalekcyjne w ramach Szkolnego (Lokalnego) Klubu Kodowania. Biorą w nich udział dziewczynki i chłopcy w wieku 11-13 lat. Chłopcy posiadają większe doświadczenie w zakresie kodowania, dlatego też uczą dziewczynki, które jeszcze nie potrafią programować robotów. Członkowie klubu świetnie się bawią i uczą kodując z wykorzystaniem komputera lub bez niego (wykorzystując karty czy planszę przez siebie wykonane oraz strony powiązane tematycznie z kodowaniem).
Obecnie jesteśmy w posiadaniu pięciu robotów Finch, które sukcesywnie są wykorzystywane na piątkowych spotkaniach Szkolnego Klubu Kodowania. Roboty zostały nam wypożyczone na okres dwóch miesięcy. W związku z tym mamy pewne plany, ale o tym następnym razem.
Filmik z zajęć Szkolnego Koła Kodowania dostępny jest na https://youtu.be/Q3KOJuesxrg
Michałowska Krystyna, opiekun Szkolnego Klubu Kodowania w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostkach
Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: szkolnedziałania
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez