Konkurs Wytańczyć wewnętrzny spokój w SP w Prostkach

2017-06-01 13:18:48(ost. akt: 2017-06-01 13:25:46)
Czasami potrzebne jest wyciszenie, ucieczka od bombardujących nas głośnych rytmów z telewizora, czy radia, ekscytujących gier komputerowych i poddanie się refleksji nad życiem, zastanowienie się nad tym, co jest dobre, a co złe.
W skupieniu tym pomaga ruch ciała w pełnej harmonii z muzyką. Jeżeli tą muzyką są utwory znakomitych kompozytorów muzyki klasycznej, to próba pełnego przeżywania piękna otaczającego świata wydaje się możliwa. I to, między innymi, miał na celu XI Konkurs tańca Dances from the world III (Tańce ze świat cz. III), który został zorganizowany przez kółko języka angielskiego "English Club" przy Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostkach.

Konkurs rozpoczęły klasy młodsze pokazem tanecznym przy piosence rosyjskiej "Mamo zawsze bądź po mojej stronie". Część konkursowa była podzielona na cztery kategorie: tańce z elementami baletu przy piosence z japońskiego filmu animowanego The Continued Story, ze wstążką gimnastyczną przy utworach muzyki klasycznej Chorwackiego kompozytora Tonči Huljić (Chorwacka rapsodia) oraz francuskiego kompozytora Charlesa Saint-Saëns (Akwarium). Czwartą kategorię stanowił taniec przy piosence Happy Pharrella Williamsa. W zmaganiach tanecznych wzięło udział 12 dziewcząt z klasy IVa i Va.

Pierwsze miejsce zajęła Gabriela Modzelewska przed Oliwią Gentek i Joanną Sobczak. Zawodniczki oceniała komisja w składzie; pan Jarosław Ćwik - dyrektor szkoły oraz panie instruktorki tańca ze szkółki tańca TanMuz w Olecku: Magdalena Kowalewska, Natalia Dorszewska, Magdalena Sadowska Na zakończenie konkursu panie instruktorki wystąpiły z pokazem tanecznym. Turniej taneczny obejrzała cała społeczność szkolna oraz licznie przybyli rodzice. Nad nagłośnieniem czuwał pan Lech Karwowski. Pan dyrektor Jarosław Ćwik, dziękując uczestnikom konkursu, podkreślił, że nauka tańca wymaga wiele samozaparcia i jeśli do tego dochodzi przyrząd, w tym przypadku wstążka gimnastyczna, wysiłek jest podwójny.

Pozornie wydaje się, że taniec nie ma nic wspólnego z nauką języka angielskiego, jednak wielokrotne powtarzanie sekwencji ruchowych przy utworach w języku angielskim wpływa na osłuchanie się z akcentem, wymową, melodią języka. a także na rozszerzenie słownika czynnego i biernego. Poza tym, nawet jeśli nie ma języka angielskiego, a tylko sama muzyka, to jednak koncentracja towarzyszące treningowi wpływa korzystnie na rozwijanie umiejętności skupienia i utrzymania uwagi w czasie lekcji. Co więcej, ""Alit aemulatio ingenia - Współzawodnictwo podsyca talenty (umacnia uzdolnienia)"

Barbara Walaszek, Opiekun English Club



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5