Jest kolejny wykonawca S61. Niedługo ruszają następne przetargi

2017-06-22 12:00:00(ost. akt: 2017-06-22 12:30:47)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Dobre wieści dla kierowców. Na początku czerwca podpisano umowę z włoskim wykonawcą, który zobowiązał się do 2020 roku skończyć budowę odcinka trasy Via Baltica między Suwałkami a Budziskiem. Z kolei odcinek S61 Szczuczyn–Raczki został skierowany do II etapu przetargu.
W Białymstoku 6 czerwca władze podpisały umowę na budowę 24-kilometrowego odcinka S61, czyli Via Baltici. Włoski wykonawca, „Impresa Pizzarotti”, ma 31 miesięcy na realizację fragmentu Suwałki – Budzisko. Z wykonawcą umowę podpisali wiceministrowie Jerzy Szmit i Jarosław Zieliński. Podpisanie umowy na projekt i budowę odcinka S61 Suwałki – Budzisko oznacza, że cały niemal 37-kilometrowy odcinek przygraniczny od istniejącej obwodnicy Augustowa do Budziska jest już w fazie realizacji. Obwodnica Suwałk od lutego tego roku jest w budowie, a odcinek do Budziska od ubiegłego tygodnia jest na etapie przygotowania materiałów do zezwolenia na realizację inwestycji drogowej. W realizacji – także w systemie „Projektuj i buduj” - jest również druga jezdnia obwodnicy Szczuczyna.

Pozostała część Via Baltici, od Ostrowi Mazowieckiej aż po obwodnicę Augustowa, od 6 czerwca znajduje się w decydującej fazie postępowań przetargowych. Zgoda na II etap przetargu dla odcinka Szczuczyn - Raczki, który realizuje oddział GDDKiA w Olsztynie, oznacza, że wykonawcy startujący w przetargu będą teraz składać oferty cenowe. Z kolej na podlaskich odcinkach S61 od Ostrowi do Szczuczyna stopniowo wyłaniani są już wykonawcy, którzy złożyli najkorzystniejsze oferty.

Wróćmy jednak do odcinka Suwałki-Budzisko. Zgodnie podpisaną w Białymstoku umową, włoski wykonawca „Impresa Pizzarotti” ma 31 miesięcy na budowę trasy. Projekt powstanie w ciągu 15 miesięcy, następnie wykonawca będzie miał rok i 4 miesiące na wykonanie trasy. Fizycznie budowa powinna więc ruszyć jesienią 2018 roku, a zakończyć się latem 2020 roku.

Odcinek S61 na odcinku Suwałki–Budzisko ma 24,2 km. Wykonawca przewiduje budowę dwóch jezdni, na każdej po dwa pasy ruchu. Będą też pasy awaryjne i pas rozdziału. Nawierzchnia wykonana będzie z betonu cementowego. Zaplanowano dwa węzły: Suwałki Północ i Szypliszki. Na trasie znajdziemy też cztery Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP). Wartość podpisanego 6 czerwca kontraktu budowlanego to 605,5 mln zł.

Są też dobre wieści dla mieszkańców naszego regionu. Odcinek S61 Szczuczyn–Raczki został skierowany do II etapu przetargu. Będzie miał długość około 63 km. Droga będzie przebiegać następująco: Szczuczyn - Nowa Wieś Ełcka – Kalinowo – Raczki. W planach przewidziano dwie jezdnie po dwa pasy ruchu oraz pasy awaryjne i pas rozdziału, podobnie jak w przypadku odcinka Suwałki-Budzisko. Wyłonieni w przyszłości wykonawcy będą mieli za zadanie stworzyć cztery węzły: Guty (gmina Szczuczyn), Ełk- Południe (gmina Ełk) w pobliżu miejscowości Nowa Wieś Ełcka, Ełk- Wschód oraz Wysokie w gminie Kalinowo.



2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5