Scratch'owe zmagania

2017-06-16 11:58:50(ost. akt: 2017-06-16 11:58:44)

Autor zdjęcia: Szkoła Podstawowa nr 4 im. prof. Władysława Szafera w Ełku

Programowanie nie jest trudne! O tym miał przekonać uczniów ełckiej "Czwórki" Dzień Scratch'a i propozycja udziału w scratch'owym konkursie.
Już drugi rok Szkoła Podstawowa nr 4 w Ełku uczestniczy w programie "Mistrzowie Kodowania". Od września 2016 r. nauczyciele zajęć komputerowych w ramach pilotażu MEN realizują innowacje pedagogiczne i pracują w oparciu o programy własne, które do treści informatycznych wprowadzają elementy kodowania i programowania. W tym roku działania miały na celu popularyzację tego sposobu programowania wśród uczniów oraz rozwijanie kompetencji u tych uczniów, którzy mają na tym polu już pewne osiągnięcia. Klasy II-VI miały możliwość zapoznać się ze Scratch'em na lekcjach zajęć komputerowych. Dodatkowo uczniowie klas starszych dołączyli do społeczności Scratch'a zakładając swoje konta. Jakub, Mikołaj i Kacper, uczniowie klasy Vc zamienili się w nauczycieli i poprowadzili zajęcia programowania w klasach młodszych.

W czerwcu rozstrzygnęliśmy konkurs, który polegał na stworzeniu propozycji gry komputerowej lub animowanej historii z udziałem czarownicy poruszającej się po ekranie. Na konkurs wpłynęło 26 prac z klas III-VI. Komisja w składzie Wanda Wojnowska, Izabella Kraszewska i Sławomir Krakowiak przyznała nagrody. Otrzymali je: Jakub Dzierżanowski z 5a - miejsce I; Piotr Witkowski z 3g - miejsce II i Julita Lempiecka z 6a miejsce III.

Wyróżnienia otrzymali: Zuzanna Fromm 6b, Jan Fromm 4c, Maciej Orłowski 4b, Natalia Klemarewska 4b, Karolina Gdula 6a. Gratulujemy i życzymy dobrej zabawy!



Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP4

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5