W internecie zamiast w urzędzie

2018-01-31 12:00:00(ost. akt: 2018-01-31 14:02:06)

Autor zdjęcia: Weronika Kowalewska

Gmina Ełk wprowadza e-usługi. Już wkrótce część spraw takich jak na przykład zamiar usunięcia drzewa czy wniosek o dofinansowanie imprezy będzie można załatwić przez internet, bez konieczności odwiedzania gminnych urzędników.
Wójt gminy Ełk Tomasz Osewski podpisał z władzami województwa umowę o dofinansowanie projektu E-administracja w Gminie Ełk w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Celem głównym projektu jest poprawa dostępności, jakości i efektywności świadczonych usług publicznych przez wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu, wykorzystujących zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne.

— Trzeba iść z duchem czasu, z rozwijającą się technologią i internetem i starać się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy wkrótce będą mogli bardzo wiele spraw załatwić elektronicznie — mówi Tomasz Osewski, wójt gminy Ełk. — W ramach projektu zaplanowaliśmy uruchomienie portalu, udostępniającego na początku dwanaście e-usług. W ten sposób zwiększamy dostępność urzędu dla obywatela i przedsiębiorcy oraz umożliwiamy załatwienie spraw od początku do końca przez internet. Oszczędzimy w ten sposób czas petentów w kontaktach z administracją samorządową

E-usługi będą obejmowały na początku serwis e-podatki – rozwiązanie będzie dostarczało informacji o opłatach lokalnych oraz pozwalało na dokonywanie e-płatności. System będzie także zintegrowany z ePUAP-em w zakresie mechanizmu autoryzacji, komunikacji z systemem kont użytkowników oraz obsługą profilu zaufanego.

Przez internet mieszkańcy gminy będą mogli złożyć deklarację lub informację podatkową o podatku rolnym, leśnym, za nieruchomości czy środki transportu, a także zaświadczenie o braku zaległości podatkowych. E-admninistracja usprawni również składanie wielu wniosków związanych z wydaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, ze złożeniem wniosków o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowani przestrzennego, objęcie patronatem honorowym imprezy, dofinansowanie imprezy, wyrażenie zgody na używanie herbu Gminy Ełk, wydanie zaświadczenia o wykonanie przyłącza do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, podjęcie interwencji w zakresie ochrony środowiska, przyjęcie na staż, wolontariat lub praktykę.
Uruchomiony zostanie także System Elektronicznego Obiegu Dokumentów, co usprawni pracę urzędu.

— Jest to odpowiedź na konieczność zapewnienia możliwości pracy elektronicznej po stronie urzędu, do którego spływać będą sprawy internetowo — informuje Tomasz Osewski. — System umożliwi zarządzanie korespondencją, dokumentami, projektami, poleceniami, terminami i czasem pracy pracowników, tworząc centralną, uporządkowaną bazę informacji oraz dokumentów.
System zapewni pracownikom dostęp do umów, procedur wewnętrznych, korespondencji oraz dokumentów, a także kontrolował będzie obieg dokumentów, stan realizacji procesów, usprawniając w ten sposób obsługę klientów.

Wartość projektu to 552 189,77 zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 466 360,80 zł. Projekt realizowany będzie w tym i w przyszłym roku.

opr. tom

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5