W internecie zamiast w urzędzie
2018-01-31 12:00:00(ost. akt: 2018-01-31 14:02:06)
Gmina Ełk wprowadza e-usługi. Już wkrótce część spraw takich jak na przykład zamiar usunięcia drzewa czy wniosek o dofinansowanie imprezy będzie można załatwić przez internet, bez konieczności odwiedzania gminnych urzędników.
Wójt gminy Ełk Tomasz Osewski podpisał z władzami województwa umowę o dofinansowanie projektu E-administracja w Gminie Ełk w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-Mazurskiego na lata 2014–2020 współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego. Celem głównym projektu jest poprawa dostępności, jakości i efektywności świadczonych usług publicznych przez wdrożenie rozwiązań cyfrowego urzędu, wykorzystujących zaawansowane technologie informacyjno-komunikacyjne.
— Trzeba iść z duchem czasu, z rozwijającą się technologią i internetem i starać się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom mieszkańców, którzy wkrótce będą mogli bardzo wiele spraw załatwić elektronicznie — mówi Tomasz Osewski, wójt gminy Ełk. — W ramach projektu zaplanowaliśmy uruchomienie portalu, udostępniającego na początku dwanaście e-usług. W ten sposób zwiększamy dostępność urzędu dla obywatela i przedsiębiorcy oraz umożliwiamy załatwienie spraw od początku do końca przez internet. Oszczędzimy w ten sposób czas petentów w kontaktach z administracją samorządową
E-usługi będą obejmowały na początku serwis e-podatki – rozwiązanie będzie dostarczało informacji o opłatach lokalnych oraz pozwalało na dokonywanie e-płatności. System będzie także zintegrowany z ePUAP-em w zakresie mechanizmu autoryzacji, komunikacji z systemem kont użytkowników oraz obsługą profilu zaufanego.
Przez internet mieszkańcy gminy będą mogli złożyć deklarację lub informację podatkową o podatku rolnym, leśnym, za nieruchomości czy środki transportu, a także zaświadczenie o braku zaległości podatkowych. E-admninistracja usprawni również składanie wielu wniosków związanych z wydaniem decyzji o uwarunkowaniach środowiskowych, ze złożeniem wniosków o wydanie zaświadczenia o przeznaczeniu działki w miejscowym planie zagospodarowani przestrzennego, objęcie patronatem honorowym imprezy, dofinansowanie imprezy, wyrażenie zgody na używanie herbu Gminy Ełk, wydanie zaświadczenia o wykonanie przyłącza do sieci wodociągowo-kanalizacyjnej, podjęcie interwencji w zakresie ochrony środowiska, przyjęcie na staż, wolontariat lub praktykę.
Uruchomiony zostanie także System Elektronicznego Obiegu Dokumentów, co usprawni pracę urzędu.
Uruchomiony zostanie także System Elektronicznego Obiegu Dokumentów, co usprawni pracę urzędu.
— Jest to odpowiedź na konieczność zapewnienia możliwości pracy elektronicznej po stronie urzędu, do którego spływać będą sprawy internetowo — informuje Tomasz Osewski. — System umożliwi zarządzanie korespondencją, dokumentami, projektami, poleceniami, terminami i czasem pracy pracowników, tworząc centralną, uporządkowaną bazę informacji oraz dokumentów.
System zapewni pracownikom dostęp do umów, procedur wewnętrznych, korespondencji oraz dokumentów, a także kontrolował będzie obieg dokumentów, stan realizacji procesów, usprawniając w ten sposób obsługę klientów.
System zapewni pracownikom dostęp do umów, procedur wewnętrznych, korespondencji oraz dokumentów, a także kontrolował będzie obieg dokumentów, stan realizacji procesów, usprawniając w ten sposób obsługę klientów.
Wartość projektu to 552 189,77 zł, z czego dofinansowanie z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego wyniesie 466 360,80 zł. Projekt realizowany będzie w tym i w przyszłym roku.
opr. tom
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez