Czas przejazdu z Ełku do Szczytna skróci się aż o 80 minut

2018-03-12 14:16:27(ost. akt: 2018-03-12 14:17:16)

Autor zdjęcia: P. Tomkiewicz

Rozpoczęła się modernizacja linii kolejowej Szczytno-Ełk. Dzięki niej na podróżnych będą czekału bardziej komfortowe stacje i przystanki, zwiększy się też przepustowości linii. Wartość tej inwestycji to około 290 mln zł.
PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczynają modernizację trasy kolejowej ze Szczytna do Ełku. Wartość prac to ok. 290 mln zł. Dzięki budowie nowego przystanku o roboczej nazwie Pisz Wschód, Mazury zyskają lepszy dostęp do kolei. W regionie poprawi się komfort obsługi pasażerów na 4 stacjach: Szczytno, Drygały, Spychowo, Pisz oraz 14 przystankach. Lepsze będzie wyposażenie peronów. Zamontowane będą wiaty, nowe oświetlenie oraz czytelna informacja pasażerska i wyraźne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób mających problemy z poruszaniem się.

W poniedziałek w Ełku spotkali się m.in. Jerzy Szmit, członek zarządu PKP TELKOL, Artur Chojecki, Wojewoda Warmińsko-Mazurski, a także posłowie Wojciech Kossakowski i Jerzy Małecki, a także Paweł Czemiel, doradca Ministra Infrastruktury i Krzysztof Wałdowski, dyrektor Zakładu Linii Kolejowych w Olsztynie. Spotkanie poświęcone było rozpoczęciu tej ważnej dla regionu inwestycji.

— To jest kolejny krok, który obiecywaliśmy w kampanii wyborczej, gdy budowaliśmy program Prawa i Sprawiedliwości. To jest krok, który ma wreszcie rozwiązać problemy komunikacyjne Warmii i Mazur, a szczególnie wschodniej jego części - Ełku i całej ziemi ełckiej. Ełk jeszcze kilkanaście lat temu był miejscem, z którego można było bez problemów dojechać szybko, sprawnie i bezpiecznie niemal w każde miejsce w kraju. Było wiele połączeń. Ełk był bardzo ważnym węzłem kolejowym. Niestety rządy naszych poprzedników doprowadziły do tego, że Ełk został zepchnięty na margines jeśli chodzi o kolej. Ale my dziś tymi decyzjami, tą inwestycją, która się właśnie rozpoczęła, przywracamy rolę Ełku, rolę ziemi ełckiej w całym systemie komunikacyjnym polski północno-wschodniej. To co się dzisiaj dzieje będzie rzutowało na dziesięciolecia — mówi Jerzy Szmit, były wiceminister, a obecnie członek zarządu PKP TELKOL.

Dzięki inwestycji skróci się też czas przejazdu pociągów pasażerskich w relacji Szczytno – Ełk o około 80 minut z 2h 54 min. do ok. 1h 30 min. oraz w relacji Olsztyn – Szczytno – Ełk o ok. 80 min. z 3h 33 min do nieco ponad 2h. Na 113 km odcinku zostaną wymienione tory oraz wyremontowane mosty i przepusty. Zwiększona zostanie prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h. Zyskają również przewozy towarowe, gdyż składy będą mogły jechać z prędkością 80 km/h.

— Ta inwestycja ma ogromne znaczenie dla całego regionu, dla połączenia części wschodniej z centralną częścią województwa — dodaje Artur Chojecki, Wojewoda Warmińsko-Mazurski. — Jest to element integracji naszego województwa. Tworzymy kręgosłup kolejowy, który umożliwi otwarcie na resztę kraju. Cele są ambitne i bardzo odważne. To ogromne skrócenie czasu podroży. Będzie to miało niebagatelne znaczenie dla mieszkańców naszego regionu i z pewnością przyczyni się do zakończenia wykluczenia komunikacyjnego naszego regionu.

Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. X #2460294 | 89.228.*.* 12 mar 2018 14:30

    Kiedy wreszcie nastąpi końcowa elektryfikacja odcinka Ełk-Korsze !

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. Farmazon #2460339 | 83.6.*.* 12 mar 2018 15:14

      "To jest kolejny krok, który obiecywaliśmy w kampanii wyborczej, gdy budowaliśmy program Prawa i Sprawiedliwości. " CO ZA BZDURA! Ci wszyscy politycy przypisują sobie zasługi które nie są ich dziełem. Jaki niby jest obecnie ruch pisu w sprawie linii 223 (Ełk-Mikołajki-Mrągowo) lub 48 (Ełk-Olecko-Gołdap)? Jak już coś to podziękować można funduszom europejskim bo to głównie z tych środków trwa modernizacja kolei. WCALE NIE DZIĘKI POSŁOM PISU!!!

      Ocena komentarza: warty uwagi (7) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

      1. Inzynier #2460368 | 37.47.*.* 12 mar 2018 15:45

        PROSZE SPRAWDZIC KIEDY ZOSTALO ZAPEWNIONE FINANSOWANIE, POZWOLENIE NA BUDOWE I PUERWSZE PROJEKTY. WTEDY ZROZUMIECIE KTO PRZYGOTOWAL TA INWESTYCJE A KTO KLAMIE. WBICIE ŁOPATY TO OSTATNI ETEP DROGI PISU

        Ocena komentarza: warty uwagi (11) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

        1. Ełk-Szczytno... #2460614 | 88.156.*.* 12 mar 2018 19:27

          pociągi będą nabite pod sufit ludźmi ;)

          Ocena komentarza: poniżej poziomu (-9) odpowiedz na ten komentarz

        2. PKP #2460663 | 88.156.*.* 12 mar 2018 20:01

          Ale sie popisują . Żaden z tych panów, ani Chojecki ani Szmit nie brali udziału w przygotowaniu tej linii / 219/ i przy wpisywaniu jej do programu Polsa Wschodnia dzięki czemu ma finansowanie. Panie Szmit pieprzy pan o pomijaniu Ełku przez poprzednie rządy. To właśnie Ełk wpisany został w trzy inwestycje kolejowe w tej perspektywie finansowe i to bez udziału pana .Wymieniona linia 219 , Linia 38 z Korsz do Ełku zapisana do POiS elektryfikacja i modernizacja, oraz Railbaltica z Instrumentu Laczac Europę. Kłamczuchy - nie było was przy tym bo to wszystko działo sie w roku 2012-13.

          Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

          Pokaż wszystkie komentarze (9)
          2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5