Uczniowie ZSS w Stradunach zwiedzali Wilno - Troki

2018-05-24 12:11:02(ost. akt: 2018-05-24 12:12:34)

Autor zdjęcia: Zespół Szkół Samorządowych w Stradunach

11 maja uczniowie klas VI SP oraz 1-3 gimnazjum ZSS w Stradunach byli na wycieczce na Litwie. Organizatorką wyjazdu była pani Marzanna Przekop. Celem wycieczki były dwa miasta: Wilno i Troki.
11 maja uczniowie klas VI SP oraz 1-3 gimnazjum byli na wycieczce na Litwie. Organizatorką wyjazdu była pani Marzanna Przekop. Oprócz niej w wycieczce wzięły udział panie: Maria Mroczkowska i Jolanta Grzesiukiewicz. Celem wycieczki były dwa miasta: Wilno i Troki. W Wilnie odwiedziliśmy Górę Trzech Krzyży, skąd rozpościerał się wspaniały widok na panoramę starego Wilna. Na cmentarzu na Rossie zapaliliśmy znicze na grobie matki Józefa Piłsudskiego, w którym pochowane jest również serce marszałka. Odwiedziliśmy również groby innych wielkich Polaków , jak np. Joachima Lelewela. Obowiązkowymi punktami wycieczki była Ostra Brama, Kościół św. Piotra i Pawła oraz Cerkiew św. Ducha. W muzeum Adama Mickiewicza zgłębiliśmy wiedzę o życiu i twórczości naszego wieszcza narodowego. Bardzo nam się podobało Wilno. Oprócz oglądanych obiektów zachwyciły nas urokliwe, wąskie i kręte uliczki wileńskiej starówki. W Trokach zwiedzaliśmy zamek wielkiego księcia litewskiego, położony na niezwykle malowniczej wyspie. Mieliśmy również okazję spróbować typowej karaimskiej potrawy – kibinów, przygotowywanej na różne sposoby – z baraniną, wieprzowiną, wołowiną, serem, szpinakiem, kapustą. Te wspaniałe pierogi popijaliśmy litewskim przysmakiem- kwasem chlebowym, który doskonale gasił pragnienie w ten piękny, upalny dzień. Podczas wycieczki nie zabrakło również czasu na zakup pamiątek. Wycieczka była bardzo udana. Pogoda dopisała, humory również. Z niecierpliwością czekamy na następną.

Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: ZSSwStradunach