Zwiększa się front robót na linii Szczytno – Ełk. Będzie trzeba przesiąść się do autobusów

2018-06-06 10:43:12(ost. akt: 2018-06-06 10:53:12)

Autor zdjęcia: Beata Szymańska

PKP S.A. wymienia tory od odcinku Ełk-Pisz. Rusza też przebudowa odcinka Pisz-Szczytno.
Trwają zaawansowane prace na ok. 50-kilometrowym odcinku linii kolejowej z Pisza do Ełku. Wykonawca zdemontował już 30 kilometrów torów, a także zgromadził na terenie budowy wszystkie potrzebne materiały, co zapewni dobre tempo robót. Zwieziono ok. 220 km szyn i 176 tys. podkładów. Przebudowywane są perony na przystankach Kaliszki i Biała Piska. Przy inwestycji pracuje ciężki sprzęt. W okolicach przystanku Biała Piska trwa przygotowywanie podłoża do układania nowych podkładów i szyn. Montowane są kable teleinformatyczne, służące do zapewnienia łączności.

Od czerwca prace na 100 km linii


— W czerwcu, ponad dwa miesiące szybciej niż planowano, zwiększy się front robót na linii. Wykonawca rozpocznie modernizację kolejnego odcinka. Remontowane będą perony oraz wymieniany tor na długości ok. 55 kilometrów od Pisza do Szczytna. Łącznie prace obejmą ok. 100 kilometrów linii kolejowej — informuje biuro prasowe PKP S.A.

Po przeprowadzeniu dodatkowych badań, podczas przygotowywania projektu modernizacji linii kolejowej (projekt realizowany w trybie projekt i budowa), zwiększony będzie zakres prac na odcinku z Pisza do Ełku. Prace związane są remontem mostów, wiaduktów i przepustów. Zmienia się także harmonogram i zakres komunikacji.

Autobusy zamiast pociągów


Od 10 czerwca, czyli od korekty rozkładu jazdy, za trzy pary pociągów Przewozów Regionalnych na trasie Szczytno – Pisz – Ełk, zapewniona zostanie zastępcza komunikacja. Autobusy będą zatrzymywać się w pobliżu stacji kolejowych. Zmiany potrwają do maja 2019 roku.

Dzięki inwestycji poprawi się dostępność kolei w regionie. Zwiększy się komfort obsługi łącznie na 4 stacjach i 14 przystankach na linii Szczytno – Ełk. Nowe perony będą wyższe i ułatwią pasażerom wsiadanie do pociągów. Lepsze będzie wyposażenie. Zamontowane będą wiaty, nowe oświetlenie, czytelna informacja pasażerska i wyraźne oznakowanie. Obiekty zostaną dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wymiana torów pozwoli na bezpieczne prowadzenie pociągów i skrócenie czasu podróży — wylicza biuro prasowe.

Wartość prac to ok. 290 mln zł. Prace na linii kolejowej nr 219 Szczytno – Ełk realizowane są w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia.
Zakończenie inwestycji planowane jest na sierpnień 2019 r.

Komentarze (7) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. 1234 #2515182 | 88.156.*.* 7 cze 2018 19:28

    a ja słyszał, ze to kolejny rozbiór polski , stal w cenie do zdemontowali a montować nie maja zamiaru, z reszta po co tam linii akolejowa ? chyba po to żeby mohery do wojewódzkiego szpitala miały czym jechać

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Mieczysław #2515147 | 176.97.*.* 7 cze 2018 18:26

      Dziś rząd PIS-U przyznał na drogi ekspresowe Warmi i Mazur 8 miliardów zł. na modernizację koleji 3,5 miliarda Brawo !!!

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

      1. Mazur #2515128 | 176.221.*.* 7 cze 2018 17:36

        Trzeba pisać prawdę. Front robót zostanie mocno zawężony. PKP odstąpiły od przetargu na przeprowadzenie remontu dworca kolejowego w Szczytnie.

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

      2. Ja również popieram ten projekt #2515113 | 213.76.*.* 7 cze 2018 17:10

        Nie chciałbym tylko rozczarować się zabudową dworcową i przystanków kolejowych. Mam nadzieję, że dotrze tam cywilizacja w zakresie większym niż przed wojną.

        odpowiedz na ten komentarz

      3. No w końcu #2515060 | 109.241.*.* 7 cze 2018 15:32

        i jeszcze linia na Korsze do remontu

        odpowiedz na ten komentarz

      Pokaż wszystkie komentarze (7)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5