Światełka w tunelu nie widać

2018-09-18 13:00:00(ost. akt: 2018-09-18 13:03:38)

Autor zdjęcia: Kamil Mróz

Tunel między dworcem a Ełcką Koleją Wąskotorową nie jest łatwą przeszkodą dla matek z wózkami czy rowerzystów, o niepełnosprawnych już nie wspominając. Wygląda znacznie lepiej niż niegdyś, ale czy idzie to w parze z funkcjonalnością?
Na początku stycznia bieżącego roku tunel między dworcem a Ełcką Koleją Wąskotorową nabrał zupełnie nowego wyglądu. Grupa nieformalna "Podwórko" stworzyła tam tzw. Galerię Tunel, czyli miejsce, gdzie swoje prace mogą wywieszać ełccy artyści, fotograficy. I chwała tej grupie za to, bo pomysł jest naprawdę świetny. Ale to nie znaczy, że z tunelem wszystko jest w porządku.

Mimo próśb i interwencji, spółka PKP, do której tunel należy, wciąż nic nie zrobiła. O co chodzi? O to, że mama z wózkiem albo rowerzysta-senior wciąż muszą się nagimnastykować, żeby zejść po schodach, a później znowu się na nie wspiąć. Nie ma tam odpowiednich zjazdów, które ułatwiłyby to zadanie, podnośników ani wind. Osoby z cięższymi niepełnosprawnościami w ogólne mogą już zapomnieć o pokonaniu tunelu.

Co jakiś czas dostajemy sygnały od naszych czytelników. Powtórzyło się to w ubiegłym tygodniu. Zadzwoniła do nas ełczanka, młoda mama, która pokonuję tę trasę codziennie.

— To niebezpieczne miejsce. Uważam, że po tylu latach naprawdę ktoś powinien coś z tym zrobić. Czy czegoś nie można było zaprojektować przy okazji remontu naszego dworca kolejowego? Poza tym te schody wołają o pomstę do nieba — są śliskie i krótkie. Dzwoniłam w tej sprawie do urzędu miasta. Tam pani skierowała mnie do Ełckiej Kolei Wąskotorowej. Zadzwoniłam więc tam — odesłano mnie znowu do urzędu. I właściwie kompletnie niczego się nie dowiedziałam — mówi ełczanka.

W 2018 roku, na terenie PKP, które przecież tak bardzo chwali się unowocześnianiem swojej infrastruktury, windy albo podnośniki nie wydają się być inwestycją "z kosmosu". Co prawda korzystanie z tunelu nie jest niezbędne, by przejść na drugą stronę. Ale objazd wiąże się z koniecznością pokonania kilkuset metrów ulicą Dąbrowskiego i przejazdu przez, umówmy się, mało bezpieczny dla pieszych wiadukt.

Skierowaliśmy zapytanie do biura prasowego Polskich Kolei Państwowych. Czekamy na odpowiedź spółki.

Komentarze (8) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. EKO- logicznie i tanio ;) #2583234 | 176.221.*.* 18 wrz 2018 17:55

    Niech choć po dwie deski zamontują wzdłuż schodów, aby po nich mogły jechać koła wózków i rowerów (prowizorka "nalewki" betonowej na schody).

    Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz

  2. adam #2583197 | 176.221.*.* 18 wrz 2018 16:52

    Są wybory...na tapecie jest 1000 mostów, a nie tuneli.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. kB #2583648 | 5.172.*.* 19 wrz 2018 09:36

    O ile pomysł na przeczekanie do czasu przebudowy trasy kolejowej jest w pewien sposób uzasadniony, ale nikt nie wydał żadnego oświadczenia w sprawie jak ma wyglądać przebudowa trasy kolejowej na obszarze przejścia podziemnego. Jeżeli nikt o tym nie wspomina to może (oczywiście niekoniecznie) oznaczać, że nic się nie będzie robić w tym zakresie w ramach tejże inwestycji. Jak Pan radny Sawczyński jest tak skuteczny (i tu składam do niego apel) w tworzeniu monitoringu to proszę o interwencję w sprawie monitoringu na ul.Żeromskiego-Kościuszki i Słowackiego. Bardzo dziękuję.

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  4. W ramach reklamy Ełku? #2583493 | 176.221.*.* 19 wrz 2018 00:15

    To taka zachęta do "Runmageddonu ełckiego" ...

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz

  5. Ewa #2583018 | 89.228.*.* 18 wrz 2018 13:18

    Nie ma czasu na tunele! Toć było trzeba wstęgi na otwarciu bramy pod kościołem przecinać!!!

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (4)

    Pokaż wszystkie komentarze (8)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5