Archi-przygody najmłodszych czwórkowiczów
2018-10-01 14:08:09(ost. akt: 2018-10-01 14:15:19)
Nie ma jednej drogi dla efektywnej edukacji. Aby odkryć świat a w przyszłości mądrze i odpowiedzialnie nim zarządzać, trzeba tworzyć różnorodne okazje edukacyjne pozwalające na poznawanie otoczenia z wykorzystaniem wszystkich zmysłów i ekspertów. Do takich działań zachęca Narodowe Centrum Kultury proponując najmłodszym udział w projekcie edukacji architektonicznej.
Projekt „Archi – przygody” został wymyślony prze doświadczonych architektów dla małych dzieci. Zarządza nim i finansuje Narodowe Centrum Kultury. I edycja została zaplanowana dla przedszkolaków i spotkała się z entuzjastycznym przyjęciem. Zmotywowało to autorów projektu do przygotowania kolejnej edycji – tym razem dla uczniów klas I-III. Do udziału w projekcie bardzo zachęcała dyrektor naszej szkoły – pani Wanda Wojnowska. Ostatecznie zakwalifikowały się do niego dwie klasy z naszego województwa – jedną z nich jest klasa 1p pani Joanny Pabich z naszej szkoły, a drugą klasa ze szkoły w Giżycku. Celem programu jest rozbudzenie wrażliwości i kreatywności, poznanie przez dzieci przestrzeni, w której przebywają, docenianie tradycji architektonicznych, a także rozumienie, w jaki sposób można tworzyć krajobraz kulturowy. Autorzy opracowali 10 scenariuszy zajęć, które realizowane są w ramach lekcji przez wychowawcę klasy oraz profesjonalnego opiekuna.
Naszym jest pani Anna Lenga – absolwentka Wydziału Architektury Politechniki Białostockiej. Z NCK-u otrzymaliśmy też bezpłatnie bardzo pokaźną paczkę materiałów do pracy ( bloki, plastelinę, kleje, markery, podkładki, itp.).
Nasze pierwszaki mają już za sobą 2 zajęcia. Na pierwszych oglądały multimedialną prezentację , której tematem były dawne i współczesne budowle będące schronieniem człowieka, a potem same, nad Jeziorem Ełckim budowały w grupach własne schronienia – bazy wykorzystując do tego przyniesione z domu materiały: deski, panele, koce, kartony, sznurki i spinacze do bielizny. Na kolejnych zajęciach przyglądały się Wieży Ciśnień, a później rysowały ją na kartkach, starając się przy tym zachować kształty, proporcje i kolory. Prace uzupełniały znalezionymi podczas spaceru badawczego materiałami, tworząc pierwszy w swym życiu collage w wersji 3D. Zajęcia są bardzo różnorodne i dzieciom spodobały się od razu. Bardzo się cieszymy, że mogliśmy dołączyć do tego projektu!
Joanna Pabich
[gallery]110076[/galley]
Ten tekst napisał dziennikarz obywatelski. Więcej tekstów tego autora przeczytacie państwo na jego profilu: SP4
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez