"Magiczna matematyka" w SP5 Ełk

2019-02-05 08:36:12(ost. akt: 2019-02-05 08:36:04)

Autor zdjęcia: Robert Kubeł

W okresie wrzesień – grudzień uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 im. Marii Konopnickiej w Ełku uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych pt. „Magiczna matematyka” rozwijających zdolności matematyczne i informatyczne w ramach realizacji programu grantowego „mPotęga”.
W okresie wrzesień – grudzień uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 im. Marii Konopnickiej w Ełku uczestniczyli w zajęciach pozalekcyjnych pt. „Magiczna matematyka” rozwijających zdolności matematyczne i informatyczne w ramach realizacji programu grantowego „mPotęga”.

Podjęto szereg działań m.in. przeprowadzono rodzinny konkurs na grę logiczno – matematyczną, w którym uczestnicy mieli za zadanie opracowanie autorskiej gry planszowej, karcianej, domina, itp. utrwalającej wiadomości matematyczne. Uczestnicy zajęć pozalekcyjnych opracowali własną grę terenową, układając trasę, zasady oraz zadania do wykonania. Odbyły się również warsztaty prac ręcznych oraz programowania dla dzieci i dorosłych, w czasie których ukazana została uniwersalność matematyki, tworzono m.in. prace techniką haftu matematycznego, origami przestrzennego, modułowego oraz zaprezentowano podstawy programowania, które pozwoliły zrozumieć działanie otaczających nas urządzeń multimedialnych.

W grudniu przeprowadzono Międzyszkolny Konkurs Matematyczny „Magiczna matematyka” dla uczniów klas piątych z ełckich szkół podstawowych. Uczestnicy rywalizowali w dwóch konkurencjach indywidualnej i drużynowej rozwiązując test oraz zagadki i łamigłówki matematyczne takie jak np. „Bystry uczeń”, „Liczbowa łamigłówka”, „Klucz do sejfu”. Wszyscy uczestnicy otrzymali nagrody ufundowane przez Fundację „mBanku” oraz Urząd Miasta w Ełku.

Zajęcia pozalekcyjne „Magiczna matematyka” pozwoliły na uzupełnienie i poszerzenie wiadomości z zakresu matematyki i informatyki uwzględniające oczekiwania uczniów, wynikające z szybkiego postępu naukowo – technologicznego, a także na rozwijanie przez dzieci umiejętności kreatywnego wykorzystania zdobytej wiedzy oraz nowoczesnych technologii w realizacji własnych pomysłów i rozwiązywaniu problemów. Umożliwiły wspieranie uczniów w rozpoznaniu ich własnych uzdolnień i zainteresowań w celu świadomego wyboru dalszego kształcenia. Pozwoliły na wskazanie alternatywnego sposobu spędzenia czasu wolnego oraz zainteresowanie uczniów przedmiotami ścisłymi poprzez zastosowanie ciekawych metod nauczania.

Źródło: Artykuł internauty

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5