Kolejna osoba oszukana na BLIKa straciła swoje pieniądze

2019-11-28 13:04:43(ost. akt: 2019-11-28 20:51:22)
Policjanci ponownie apelują o ostrożność. Kolejna osoba padła ofiarą oszustwa na BLIKa. Kobieta straciła 5 000 złotych.
Do policjantów zgłosiła się kobieta, która straciła 5 000 złotych wysyłając za pomocą komunikatora swoje kody BLIK. Stało się to po tym, jak odpowiedziała na ogłoszenie dotyczące pracy. Wówczas dostała w wiadomości prośbę o pieniądze, które miały być dobrze zainwestowane i szybko pomnożone. Niestety zgodziła się wygenerować i podać obcej osobie kody BLIK. To już kolejna mieszkanka Ełku, która straciła w ten sposób swoje pieniądze.

Historie, które przedstawiają oszuści są różne. Zwykle odzywają się do potencjalnej ofiary przez komunikator na portalu społecznościowym z przejętym albo fikcyjnym kontem i proszą o udostępnienie kodu BLIK. Tłumaczą, ze np. robią zakupy, ale nie wzięli portfela.

Ofiara udostępnia kod, przy pomocy którego oszuści dokonują transakcji np. wypłacając pieniądze w bankomacie. Właściciel konta musi co prawda potwierdzić transakcję, ale robi to w dobrej wierze, myśląc, że pomaga znajomemu, który znalazł się w potrzebie. Przestępcy są wyjątkowo bezczelni, bo czasami proszą nawet o podanie kolejnego kodu BLIK, kłamiąc, że pierwszy nie zadziałał prawidłowo.

— Zanim przekażemy jakiekolwiek pieniądze skontaktujmy się ze znajomą osobą telefonicznie i sprawdźmy, czy faktycznie potrzebuje naszej pomocy. A najlepiej w żadnej sytuacji nie podawać swoich haseł osobom, z którymi nie mamy bezpośredniego kontaktu. Dbajmy o bezpieczeństwo naszych danych oraz haseł, których używamy w sieci — apeluje st.sierż. Agata Kulikowska de Nałęcz, rzeczniczka ełckiej policji.

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5