Piątek, 14 sierpnia 2020. Imieniny Alfreda, Maksymiliana, Selmy

OKE podsumowało tegoroczne wyniki egzaminu ósmoklasistów

2020-07-31 11:49:06 (ost. akt: 2020-07-31 11:56:12)

Autor zdjęcia: Zbigniew Woźniak

Za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 55% punktów, a z matematyki - 42% punktów.

Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością odczytywania, interpretowania i przetwarzania danych przedstawionych w tekście i na diagramie oraz ich wykorzystania w sytuacji praktycznej. Na egzaminie z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści rozwiązujący zadania z języka angielskiego najlepiej poradzili sobie z zadaniami otwartymi sprawdzającymi znajdowanie określonych informacji w tekście pisanym. Dla uczniów, którzy przystąpili do egzaminu z języka niemieckiego, najłatwiejsze okazały się zadania zamknięte sprawdzające znajomość funkcji językowych.

Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia językowego sprawdzające znajomość gramatyki języka polskiego. Z matematyki najtrudniejsze okazało się zadanie otwarte, w którym uczniowie na podstawie informacji zawartej w zadaniu musieli przedstawić uzasadnienie tezy dotyczącej podanego wielokąta. W przypadku języka angielskiego i niemieckiego najtrudniejsze dla ósmoklasistów było zadanie otwarte sprawdzające znajomość funkcji językowych. W języku angielskim, jak i niemieckim trudne było także zadanie otwarte sprawdzające znajomość środków językowych.

Za rozwiązanie zadań z języka polskiego ósmoklasiści uzyskali średnio 55% punktów możliwych do zdobycia. Uczniowie bardzo dobrze poradzili sobie z zadaniami zamkniętymi, które sprawdzały odbiór tekstów kultury i wyszukiwanie w tekście potrzebnych informacji. Więcej trudności sprawiły uczniom zadania otwarte sprawdzające znajomość lektur obowiązkowych oraz umiejętność argumentowania.

Za rozwiązanie zadań z matematyki ósmoklasiści uzyskali średnio 42% punktów możliwych do zdobycia.

Za rozwiązanie zadań z języka obcego nowożytnego ósmoklasiści uzyskali średnio:
- z języka angielskiego – 50% punktów
- z języka niemieckiego – 42% punktów
- z języka rosyjskiego – 45% punktów.

OKE Łomża

Polub nas na Facebooku:

Zobacz także

Komentarze (5) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj komentarz Odśwież

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Dodawaj komentarze jako zarejestrowany użytkownik - zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. an #2955671 | 5.172.*.* 3 sie 2020 09:43

    Od wielu lat mówi się o koniecznej reformie oświaty. I co, i nic. Oczywiście, że chodzi o zmiany systemowe a nie takie jak ostatnio, gdy autorzy wstydzili się do tego przyznać. Podczas strajku nauczycieli premier zebrał okrągły stół. I co, i nic. Pozorowanie zmian nic nie da. Cofamy się pod dumnym sztandarem patriotyzmu.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. kB #2955651 | 5.172.*.* 3 sie 2020 08:42

    W normalnym kraju minister chodziłby z czerwonymi uszami i szukał cienia, żeby uciec przed takim koszmarem. Wyprodukowaliśmy i produkujemy pokolenia, które nie są wybitne, ba nawet zdolne czy ambitne. Przyszło nowe, ideologicznie poprawne, realizujące doktryny pseudo narodowe. Więc oto mamy : chlubę narodu. Przykro dzieci, ale wyniki pokazują jaka jest wasza przyszłość.

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. karolina #2955582 | 83.28.*.* 2 sie 2020 18:39

    masakra, takie słabe wyniku, brawo dla kuratora he he, nie wstyd panu

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. ExEr #2954821 | 176.221.*.* 31 lip 2020 15:50

    Te wyniki to dramat. Pokazują, jak słabo wyedukowani jesteśmy. Tylko proszę mi tu nie zwalać teraz winy na nauczycieli. Znam takich, którzy w swoją pracę wkładają całe serce. Problem jest w systemie. Klasy, jako pomieszczenia są w dużej liczbie szkół stare, brzydkie, bez dobrych i nowoczesnych narzędzi pracy. oddziały klasowe przepełnione i tak zmiksowane, że dzieci zdolne mniej i bardziej, dzieci chętne mniej i bardziej, dzieci dysfunkcyjne mniej i bardziej, są wrzucone do jednego worka. Słabsze tracą na rzecz lepszych, lepsze tracą na rzecz słabszych. Nauczyciele zarabiają mało, przez co często nie mają motywacji. Uczniowie, zwłaszcza ci starsi, wiedzą to i nie widzą powodu, dla którego mieliby zdobywać wiedzę. Nie widzą i nie rozumieją. Utożsamiają zdobycie wiedzy z zostaniem nauczycielem, a to im się nie uśmiecha. Bez reformy systemu, ale takiej jaką ostatnio wykonano, nie będzie dobrej szkoły i z pewnością nie będzie wyników. Ale może tak ma być? Wszak głupimi prościej rządzić.

    Ocena komentarza: warty uwagi (6) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    Zagraj w GRY.wm.pl

    • Goodgame Empire
    • Goodgame Big Farm
    • Goodgame Poker
    • Shadow Kings - The Dark Ages