Świadczenie "Dobry Start" - wnioski można składać do 30 listopada

2020-11-25 20:58:22(ost. akt: 2020-11-25 21:00:02)
Urząd Miasta w Ełku

Urząd Miasta w Ełku

Autor zdjęcia: Fot. UM Ełk

Do poniedziałku 30 listopada przyjmowane są wnioski o przyznanie świadczenia z rządowego programu „Dobry Start”. To 300 zł jednorazowego wsparcia dla wszystkich uczniów rozpoczynających rok szkolny. W ramach programu rodziny otrzymują świadczenie bez względu na dochód.
Jak otrzymać świadczenie „Dobry Start”?

Aby otrzymać wsparcie, należy złożyć wniosek. Może to zrobić mama lub tata dziecka, opiekun prawny lub opiekun faktyczny dziecka (czyli ten, który złożył w sądzie wniosek o przysposobienie dziecka), a w przypadku dzieci przebywających w pieczy zastępczej – rodzic zastępczy, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka lub dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej.

Jak złożyć wniosek?

* Można składać online za pomocą portalu EMPATIA, PUE, ZUS oraz przez bankowość elektroniczną.
* Można składać również drogą tradycyjną (papierową) w Wydziale Świadczeń Urzędu Miasta Ełku na ul. Piłsudskiego 6 lub listownie pocztą. Ze względu na aktualną sytuację zachęcamy do składania wniosków drogą elektroniczną.

Wnioski przyjmowane będą do 30 listopada włącznie.

Komu przysługuje świadczenie?

Świadczenie „Dobry Start” - przysługuje raz w roku na rozpoczynające rok szkolny dzieci do ukończenia 20 roku życia. Dzieci niepełnosprawne uczące się w szkole otrzymają je do ukończenia przez nie 24 roku życia. Świadczenie nie przysługuje przedszkolakom, uczniom „zerówki” oraz studentom.

W okresie od 1 lipca 2020 r. do 23 listopada 2020 r. wpłynęło 3422 wniosków o przyznanie świadczenia dobry start, w tym:

* 4921 wniosków - zostało rozpatrzonych i rodzinom wypłacono świadczenie na 6905 dzieci (na kwotę ok 2 mln. 100 tys. zł). Na wypłatę obecnie oczekuje jeszcze 49 rodzin na 63 dzieci.

mat. UM w Ełku

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5