Radni chcą cięć w wydatkach. Jakich imprez w przyszłym roku nie będzie?

2020-12-09 11:25:56(ost. akt: 2020-12-09 11:27:37)

Autor zdjęcia: P. Tomkiewicz

Trwają prace nad przyszłorocznym budżetem. Za nami m.in. Komisja Sportu i Turystyki. Członkowie tej komisji rekomendują rezygnację z kilku imprez takich jak Runmageddon, Maraton MTB czy zawody balonowe. Czy pomysły te zyskają poparcie większości radnych?
Jak już wcześniej pisaliśmy, w przyszłym roku planowane są dochody w wysokości 329,3 mln zł, a wydatki w kwocie 358,2 mln zł. Ratusz planuje wyemitować obligacje na kwotę prawie 29 mln zł. Zadłużenie miasta na koniec 2021 roku wyniesie 128,65 mln zł.

Wielu radnych chce szukać oszczędności. Jednym z pomysłów są cięcia w wydatkach m.in. związanymi z organizacją imprez. Ile kosztuje nas organizacja różnego rodzaju wydarzeń organizowanych przez Miejski Ośrodek Sportu i Rekreacji?

Jak wynika z projektu budżetu w 2019 roku na imprezy wydaliśmy 1,314 mln zł. W tym roku część imprez została odwołana. Wydatki związane z tymi, które się odbyły, wyniosły ok. 569 tys. zł. W przyszłorocznym budżecie na organizację różnego rodzaju wydarzeń planowana jest kwota 555 tys. zł. Na tą kwotę składa się m.in. 10 tys. na Kąpiel dla odważnych, 7 tys. zł na Zimowy Turniej Piłki Siatkowej Mężczyzn i Kobiet, 34 tys. zł na trzy rundy Zorientuj się na Ełk, 8 tys. zł na festyn na nowej plaży czy 6 tys. zł na Mikołajkowe Zawody Pływackie.
W poniedziałek m.in. nad tymi wydatkami dyskutowali radni z Komisji Sportu i Turystyki. O ile nie mieli zastrzeżeń do tych niewielkich kwot, o tyle w przypadku kilku innych, dużo droższych wydarzeń, chcą radykalnych oszczędności.

— W niedzielę byłem na otwarciu hali sportowej na Barankach i przypomniałem sobie, że kiedyś ksiądz zwracał się z prośbą o wsparcie miasta przy wyposażeniu hali. Temat ten nie został pociągnięty dalej. Byłem tym zniesmaczony. Gdy wróciłem do domu wziąłem do ręki budżet i zacząłem go przeglądać. Jak zobaczyłem, jaka kwota idzie na Runamegeddon, ogarnęła mnie niesamowita złość. 220 tys. miasto chce wydać na imprezę, która trwa 2 czy 3 dni. A z tej nowej hali młodzież i dzieci mogą korzystać przez cały rok i byśmy mieli swój fajny wkład w dzieło salezjańskie, które zostało stworzone — mówi Bogusław Wisowaty, ełcki radny. — Będą lepsze czasy, będziemy mogli robić Runmageddon, ale nie teraz.

Zwrócił się również z kolejną propozycją - o wykreślenie z przyszłorocznego kalendarza imprez - Maratonu MTB (40 tys. zł) i Mazurskich Zawodów Balonowych (80 tys. zł).

— Będą lepsze czasy, będziemy wydawać pieniądze — uważa Bogusław Wisowaty. — Nie są to takie imprezy, bez których się nie obejdziemy. Może dzięki tym cieciom jakieś miejsca pracy uda się obronić.

W związku z tymi postulatami radnego Wisowatego pod głosowanie został poddany wniosek o obcięcie wydatków o kwotę 340 tys. zł. Za taką decyzją głosowało 11 radnych - członków komisji, jeden był przeciw, jeden się wstrzymał, a jeden był nieobecny.

Później radni zajęli się planowanymi wydatkami Ełckiego Centrum Kultury.
Radny Hubert Górski wnioskował o zmniejszenie kwoty wydawanej na organizację Festiwalu Ogień i Woda. Pierwotnie w budżecie na Festiwal była zapisana kwota 240 tys. zł. Radny Górski zaproponował zmniejszenie tej kwoty o 120 tys. zł. Podobnie jak we wcześniejszym głosowaniu 11 radnych - członków komisji, jeden był przeciw, jeden się wstrzymał, a jeden był nieobecny.

Z kolei radny Ireneusz Dzienisiewicz wnioskował o zmniejszenie kwoty przeznaczonej na sfinansowanie Mazurskiego Lata Kabaretowego Mulatka (237 tys. zł) o 120 tys. zł. Za głosowało 6 radnych, 4 było przeciw, 3 wstrzymało się od głosu, a jeden był nieobecny.

Na Komisji Sportu i Turystyki pojawił się jeszcze wniosek o rezygnację z odnowienia elewacji Szkoły Artystycznej. Na ten cel planowano przeznaczyć 80 tys. zł. Za głosowało 9 radnych, 3 było przeciw, 1 wstrzymało się od głosu, a jeden był nieobecny.

Teraz tymi propozycjami, w przyszłym tygodniu, zajmie się Komisja Budżetowa.
Na razie są to tylko propozycje zmian w budżecie. Czy czeka nas przyszłoroczne lato bez niektórych imprez, ale za to z mniejszym deficytem? Tego dowiemy się już wkrótce.

Do tematu wrócimy.

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Jery #3033228 | 83.20.*.* 4 sty 2021 10:47

    Powinny zostać tylko imprezy samofinansujące się. Te dotacje to podejrzana sprawa. I jeszcze jedno. Organizatorzy ze strony miasta powinni być zmieniani co 2 lata.

    odpowiedz na ten komentarz

  2. kB #3019560 | 89.228.*.* 12 gru 2020 11:27

    A Szanowni Radni obetną sobie diety? Teraz to chyba 1300 zł/m-c?

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Standatyzacja etatów #3018702 | 5.173.*.* 10 gru 2020 10:57

      A czy nie warto by przebranżowić osoby odpowiadające za organizację również tych kosztownych imprez? Może w okresie wakacji pełniłyby funkcję ratowników, albo recepcjonistów na plaży? Żadna praca nie hańbi i ujmy nie przynosi,a tu jeszcze na etatach można by zaoszczędzić. Może nowy dyrektor pochyli się nad tematem?

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

    2. jeżu #3018559 | 10.10.*.* 10 gru 2020 07:35

      najważniejsze, że wieża widokowa postawiona. dla kogo? na pewno nie dla turystów. ktoś musiał zarobić. to samo z kostką brukową, praktycznie cały czas wygrywa przetargi ta sama firma. no bo w jakim celu było tyle razy zmieniać kostkę na placu sapera? podczas gdy na ul. jagiełły od miesiąca musze brodzić w błocie...

      Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz

    3. Traper #3018556 | 10.10.*.* 10 gru 2020 07:17

      Następnym razem jak będziecie wybierać radnych i prezydenta to pięć razy się zastanowicie, a nie bo ładny, bo pięknie mówi. Ma być dobrym gospodarzem i dbać o miasto. Reszta to blichtr nieistotny w sprawowaniu władzy.

      Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (12)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5