"Pozbyli się" 60 ton azbestu
2021-01-04 14:24:56(ost. akt: 2021-01-04 14:29:26)
W ubiegłym roku gmina Ełk jako jedyna spośród członków Związku Międzygminnego „Gospodarka Komunalna” realizowała zadanie unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest.
Projekt demontażu, transportu i unieszkodliwiania wyrobów zawierających azbest
w gminie Ełk o ogólnej wartości ponad 44 tys. zł został zrealizowany przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Łączna dotacja wyniosła blisko 24,5 tys. zł.
w gminie Ełk o ogólnej wartości ponad 44 tys. zł został zrealizowany przy wsparciu finansowym Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie oraz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Olsztynie. Łączna dotacja wyniosła blisko 24,5 tys. zł.
— W ramach zadania udało się w 2020 roku odebrać oraz zneutralizować łącznie prawie 60 ton wyrobów zawierających azbest z 34 posesji naszej gminy — cieszy się Tomasz Osewski, wójt gminy Ełk. — Każda stara płyta eternitowa zawiera od 11 do 13% rakotwórczego azbestu. Niczym niezabezpieczone płyty są szkodliwe, nawet jeśli tylko leżą na dachu. Włókna azbestowe pozostają niewidoczne dla ludzkiego oka – są czterokrotnie cieńsze od włosa.
Gmina Ełk
Komentarze (0) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zaloguj się lub wejdź przez