Wracamy do tematu tunelu. Trwa zbiórka podpisów, żeby go nie zasypywać

2021-01-13 09:03:35(ost. akt: 2021-01-13 09:10:48)

Autor zdjęcia: P. Tomkiewicz

Kilka dni temu pisaliśmy o planach budowy linii Rail Baltica i pomyśle zasypania tunelu na wąskotorówkę. Jest reakcja mieszkańców. W internecie trwa zbiórka podpisów pod petycją w jego obronie. Do środy do godziny 9:00 podpisało się pod nią 113 osób.
O planach zasypania tunelu prowadzącego z dworca na wąskotorówkę pisaliśmy TUTAJ.

Jest reakcja mieszkańców na ten pomysł. W internecie została zamieszczona "Petycja przeciwko zasypaniu zabytkowego tunelu prowadzącego do wąskotorówki w Ełku"

Poniżej jej treść:

My, mieszkańcy Ełku i ludzie związani z Ełkiem, w związku z planowaną budową trasy Rail Baltica i anonsowaną likwidacją tunelu prowadzącego do dworca kolei wąskotorowej w Ełku zwracamy się do Dyrekcji Polskich Kolei Państwowych oraz władz Miasta Ełku o podjęcie wspólnych działań na rzecz zachowania zabytkowego tunelu.

Tunel prowadzący do Ełckiej Kolei Wąskotorowej został zbudowany w latach 1913-1914 jako integralna część inwestycji związanej z koleją wąskotorową. Ponadstuletni tunel jest unikatową budowlą inżynieryjną na skalę ogólnopolską, a nawet może europejską. Stanowi nieodłączną część dworca kolei wąskotorowej w Ełku (obecnie siedziby Muzeum Historycznego w Ełku) i wraz z kompleksem dworcowym powinien podlegać ochronie konserwatorskiej.

Trasa Rail Baltica, będąca elementem transeuropejskiego korytarza transportowego, jest niezbędnym warunkiem rozwoju współpracy między krajami Unii Europejskiej, lecz inwestycja ta musi uwzględniać również elementy lokalnego dziedzictwa kulturowego.

Podpisy można składać TUTAJ.

Do środy do godziny 9:00 podpisało się pod nią 113 osób.

Komentarze (12) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Ador #3040906 | 46.151.*.* 14 sty 2021 12:32

    Tunel nie zawsze był zawilgoconym "szaletem" , stał się dopiero po przebudowie , która polegała przede wszystkim na zamurowaniu ażurowych podświetleń wykładanych różnokolorowymi płytkami szkła. Efekt był wspaniały tunel oświetlony był w dzień światłem słonecznym a przechodząc nim widać było buty podróżnych na peronach powyżej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz

  2. isk #3040010 | 88.156.*.* 13 sty 2021 13:01

    Zasypać ten szalet. Szkoda kasy na wieczne remonty

    Ocena komentarza: warty uwagi (2) odpowiedz na ten komentarz

  3. protestant #3039817 | 178.42.*.* 13 sty 2021 09:38

    Pozostawić, niech dalej będzie szaletem miejskim. Pozostawić też blaszane wiaty przystankowe ku pamięci historycznej.

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (2)

    1. gosc #3040227 | 46.151.*.* 13 sty 2021 17:52

      " tunel jest unikatową budowlą inżynieryjną na skalę ogólnopolską, a nawet może europejską" - niech autor wyjaśni w czym ich "UNIKATOWOŚĆ" w skali kraju a może i nawet Europy? Gdzie niby tego typu przejść podziemnych pod torami nie ma??? Przecież to typowe rozwiązania techniczne jakich tysiące w kraju a i w Europie też. Chcą wybudować nowe przejście, dostępne dla matek z wózkami, to nie - obrońcy zabytków od siedmiu boleści. Nawet sami nie potrafią uzasadnić tej "unikatowości" szaletu miejskiego cuchnącego, brudnego, obskurnego, że aż strach tam wejść. Wkurzę się jeśli zablokujecie tą inwestycję a ja będę musiała dalej wnosić i znosić wózek z niepełnosprawnym dzieckiem.

      odpowiedz na ten komentarz

    2. Xyz #3039876 | 188.146.*.* 13 sty 2021 10:37

      Jak to ku.... Jest jak państwo to ku... Zabytki burzy a jak prywatny to niema zgody jeb... Toć to Ełk nie powinien dopuścić do tego

      odpowiedz na ten komentarz

    Pokaż wszystkie komentarze (12)
    2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5