Michał Kajka w masce Anonymous

2012-02-03 11:18:35 (ost. akt: 2012-02-03 17:14:13)

— Przechodziłem obok Parku Solidarności. Wiecie co jest na pomniku Michała Kajki? Maska Anonymous — mówi nasz Czytelnik, który zadzwonił do redakcji.

Michał Kajka w masce Anonymous

Autor: Sylwia Jankowska

Poszliśmy to sprawdzić. Rzeczywiście, Michał Kajka ma "nowe oblicze". Na jego twarz ktoś założył maskę Anonymous. Na miejsce pojechała policja i straż miejska.

— Sprawdzamy czy doszło do czynów z artykułu 261 Kodeksu Karnego (red. "Kto znieważa pomnik lub inne miejsce publiczne urządzone w celu upamiętnienia zdarzenia historycznego lub uczczenia osoby, podlega grzywnie albo karze ograniczenia wolności") i artykułu 140 z Kodeksu Wykroczeń (red. "Kto publicznie dopuszcza się nieobyczajnego wybryku,podlega karze aresztu, ograniczenia wolności, grzywny do 1 500 złotych albo karze nagany") — poinformowała Monika Bekulard, oficer prasowy KPP Ełk.

Maska zawisła także na drugim pomniku w Parku Solidarności "Za wolną i Niezawisłą Polskę". Do umieszczenia masek na pomnikach przyznali się pracownicy biura poselskiego Tomasza Makowskiego - Jarosław Dobrowolski i Bartłomiej Puniszkis.

— Ja jako przewodniczący jestem jedyną osobą uprawnioną do reprezentowania partii na terenie powiatu ełckiego — mówi Dawid Rosada. — I ze mną powinny być konsultowane wszelkie działania sygnowane nazwą partii (mówią o tym zapisy w statucie partii Ruch Palikota). Jarosław Dobrowolski i Bartłomiej Puniszkis nie są członkami partii tylko pracownikami biura poselskiego Tomasza Makowskiego. Jarosław Dobrowolski jest członkiem klubu partyjnego w Olecku, a Bartłomiej Puniszkis nie jest w ogóle członkiem partii, gdyż zarząd regionu odmówił mu przyjęcia w poczet członków z powodu łamiania zasad zawartych w statucie partii. W związku z powyższym zarząd ełckiego klubu Ruchu Palikota nie bierze odpowiedzialności za tę akcję.

Przypomnijmy. Premier upoważnił polską ambasador w Tokio do podpisania umowy ACTA. Donald Tusk poinformował o tym po posiedzeniu rządu. Równocześnie podkreślił, że wniosek o ratyfikację ACTA zostanie skierowany do Sejmu dopiero po zagwarantowaniu bezpieczeństwa i wolności internautów, przy jednoczesnym ograniczeniu piractwa.

Premier zapewnił, że jeśli pojawią się jakiekolwiek wątpliwości wobec dokumentu, będą one rozwiązywane w prawie krajowym. Dodał, że w tej sprawie zlecił ministrom, by w ciągu kilku tygodni przygotowali pakiet rozwiązań ustawowych, dający użytkownikom internetu poczucie bezpieczeństwa w kontekście wprowadzania ACTA.

Podkreślał też, że Polska jest przygotowana na ataki internetowe tak samo jak inne kraje. Donald Tusk mówił że ataki na umowę ACTA podsycają ludzie, którzy zarabiają na piractwie, a "dziwnym trafem" ataki dotyczą głównie Polski.

Największe kontrowersje w umowie budzi artykuł 27 umowy ACTA. W tym punkt 4, który umożliwia posiadaczowi praw autorskich poznanie adresu IP internautów, jeżeli będzie podejrzenie popełnienia przestępstwa. W tej chwili, działa podobne prawo. Jednak ujawnienie adresu IP internautów następuje dopiero po jednoznacznym popełnieniu przestępstwa.

SyD, mor

Czekamy na Wasze wiadomości: Zapraszamy do korzystania z formularza na portalu elk.wm.pl lub poczty e-mail: elk@gazetaolsztynska.pl


Widziałeś coś ciekawego, chcesz podzielić się informacją, zdjęciami? Daj nam znać, a zajmiemy się Twoim tematem! Napisz do nas: internet@gazetaolsztynska.pl lub dodaj swój artykuł.

Komentarze 28 pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Dodaj swój komentarz

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

  1. ??? #545744 | 89.228.*.* 06-02-2012 07:59

    a co z opracowaniami naukowymi?? prawa autorskie nie dotyczą wyłącznie artystów, więc o ile sztuka się może i sama obroni o tyle pewne rzeczy wymagają ochrony praw autorskich, tylko, że problem polega na czym innym, że nam chcą wcisnąć pod płaszczykiem dbania o autorów nie wiadomo co, wielu twórców uważa, że należałoby wyłącznie egzekwować istniejące prawo i to wystarczy, a czarnego rynku i tak nie zlikwidują, bo zawsze znajdzie się ktoś kto znajdzie sposób na obejście prawa

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  2. marcinpalker #545640 | 46.151.*.* 05-02-2012 23:26

    maxima mea culpa...wybacz jam czlowiek prosty,masz racje,ale?powiadaja,,,sztuka sama sie obroni...

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  3. ??? #544315 | 89.228.*.* 05-02-2012 09:40

    taki głupi jesteś, czy naprawdę nie wiesz po co prawa autorskie???nie jestem zwolennikiem acta bo to grubszy temat, ale sama ochrona praw autorskich nawet w obecnym kształcie jest słuszna i nie zawsze chodzi o kasę, jeżeli miałbyś zespół muzyczny, napisał utwór, zagralibyście go gdzieś na małym koncercie i potem, ktoś by go usłyszał i rozpowszechnił jako swój, to jak byś się poczuł??? prawa autorskie istnieją od zawsze, może poza średniowieczem, gdzie autorzy nie podpisywali swoich utworów, ale wszyscy artyści począwszy od starożytności po czasy współczesne sygnowali swoim nazwiskiem to co stworzyli, dzięki temu wiemy np., że teorię heliocentryczną ogłosił Kopernik, mimo, że raczej sławy mu to za jego życia nie przyniosło, a tym bardziej dochodów... najistotniejsze jest to, żeby jeżeli ktoś coś stworzy, to było to sygnowane jego nazwiskiem

    Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  4. marcinpalker #544173 | 46.151.*.* 04-02-2012 23:44

    my tylko tak myslimy...po co prawa autorskie?zeby wiecej kasy?sztuka staje sie zarobkiem,pieniadz wartoscia...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  5. ??? #543527 | 89.228.*.* 04-02-2012 12:12

    Jak mnie irytują wypowiedzi typu Kajka byłby przeciw acta, ktoś tam byłby przeciw acta! A skąd wy mądrzy ludzie możecie wiedzieć kto za czym by był, jakby żył w dzisiejszych czasach?? Ja również sceptycznie jak większość ludzi podchodzę do acta, ale denerwuje mnie jak inni wciskają swoje poglądy w usta ludzi, którzy już się nie mogą wypowiedzieć! A może Kajka, albo Kopernik lub inni byliby przeciw acta, bo przecież co jak co ale sami byli twórcami różnych dzieł i może zależałoby im właśnie na zwiększonej ochronie praw własności intelektualnej, więc o ile popieram protest to wkurzają mnie podobne wypowiedzi.

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  6. Mariusz #543206 | 62.89.*.* 04-02-2012 07:29

    Wolny kraj, niech najmniejsze psy najglosniej szczekaja... Kupa dobrej roboty. Uwazam, ze jest to malo wazne czy ci ludzie sa z Rp czy od pana Makowskiego. Odwazyli sie zrobili cos, co wielu z nas chcialo zrobic. A kto to jest Pan Rosada ? Dziwne... niby razem dzialaja a nagle Ruch sie wycofuje. Cos tu smierdzi...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  7. marcinpalker #543027 | 46.151.*.* 03-02-2012 22:40

    stad ostatnie ataki na rzadowe,portale-brawo , brawo jueszcze raz brawi-ZEBY POLSKA,ZEBY POLSKA,ZEBY POLSKA,ZEBY POLSLA BY POLSKĄ-winszuje,jkesz cze rsaz winszuje-a to bylo tylko ostrzezenie...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  8. marcinpalker #543019 | 46.151.*.* 03-02-2012 22:33

    pomyslcie o co walcza?moim zdaniem,ciekawy "sposob",zwrocenia uwagi na siebie,bronia wolnosci internetu,zebyscie swobodnie poznawali nowosci,Kajka bylby przeciw ACTA,w jego czasach tworzylo sie dla ludzi przede wszystkim,kasa byla potem...

    Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  9. R zawsze górą #542859 | 91.210.*.* 03-02-2012 21:00

    makowski wielki posel wszedzie sie wpycha z palikotem hahah i tak nic nie wskuracie niech zalozy na swoja twarz ta maske a nie rozkazuje swoim pracownikom je zakladac na pomniki . Pieprzona partia Palikota.....

    ! - + odpowiedz na ten komentarz

  10. anus #542736 | 164.126.*.* 03-02-2012 19:53

    Jak to od Makowskiego to mogli mu jeszcze kapok założyć

    Ocena komentarza: warty uwagi (4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

  11. wudu #542588 | 89.228.*.* 03-02-2012 18:23

    rzeby tak ktoś przyznał sie kto mi garaż okradł

    ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. niezły Anonimus #542577 | 164.126.*.* 03-02-2012 18:15

      Co za idiotyzm anonimus to anoinimus a idiota sie przyznał i teraz bedzie miał pozamiatane.

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    2. Łoś super ktoś #542443 | 164.127.*.* 03-02-2012 16:35

      Ale wy ludzie przeżywacie!!!!!!!!!! Trochę tolerancji dla innych.Śmiać mi się chce z Was jakie tu komentarze... Patrioci hehehe

      ! - + odpowiedz na ten komentarz

    3. x #542284 | 89.228.*.* 03-02-2012 14:57

      IDIOCI - NIECH NA URZĘDZIE ZAWIESZĄ A NIE NA POMNIKU KAJKI !!

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) ! - + odpowiedz na ten komentarz

    4. elitez #542203 | 79.184.*.* 03-02-2012 14:16

      Dobrze, że jeszcze nie zawiesili maski na pomniku przed dużym kościołem i na pomniku na placu JPII. Lepiej niech się wezmą za porządną, uczciwą pracę, nieroby. A ACTA to temat rozdmuchany.

      Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      1. TeX #542141 | 79.98.*.* 03-02-2012 13:36

        o jejku jejku !

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      2. Ador #542078 | 46.151.*.* 03-02-2012 12:56

        Patrze wcięło tytuł w "masce ACTA",ech cwaniacy :)

        ! - + odpowiedz na ten komentarz

      3. ja #542046 | 89.228.*.* 03-02-2012 12:35

        LUDZIE zaczynają walczyć o swoje! Wychodzmy z ukrycia, wychodzmy wszyscy na ulice i walczmy o lepsze jutro, o godne zycie bo siedząc w domach i krytykowaniu to nam się nic nie uda i nie starczy życia na zmany

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      4. detektyw #542027 | 192.168.*.* 03-02-2012 12:22

        mnie się zdaje, że to ktoś od Palikota... tak na 99 procent

        Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

      5. bywalec #542020 | 24.190.*.* 03-02-2012 12:17

        czy ktos pamieta jak ozdobiono pomnik Michala Kajki w 1969 rokui i na ile czasu trafilo trzech matorzystow do wiezienia

        ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

        1. JezJerzy #542014 | 46.205.*.* 03-02-2012 12:15

          ta maska to nie jest zniewaga pomniku tylko wyraz naszego buntu wobec ustawy ograniczającej naszą wolność i wolność internetu ! ! ! B R A V O

          Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

          1. ełczanka #541992 | 46.151.*.* 03-02-2012 12:03

            jak nie da się czegoś załatwić polubownie to trzeba używać radykalnych środków. Osobiście nie uważam,że to jest jakaś zniewaga mienia czy niszczenie dobra wspólnego. Ta maska nikomu nie przeszkadza, a jest wyrazem protestu przeciwko ograniczeniu wolności obywateli tego państwa.

            Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          2. kryminalny #541991 | 89.228.*.* 03-02-2012 12:02

            A przy pomniku jest postój taksówek ale jak zwykle nikt nic nie wie i nie widział...

            ! - + odpowiedz na ten komentarz

          3. ona #541980 | 89.228.*.* 03-02-2012 11:52

            co za debilizm!!!!!!!!

            ! - + odpowiedz na ten komentarz

          4. Ador #541979 | 46.151.*.* 03-02-2012 11:51

            Żadna ACTA tylko wizerunek Guya Fawkesa ,którą noszą w trakcie swoich protestów członkowie grupy Anonymous,ludzie kto pracuje w tej redakcji krasnoludki i sierotka Marysia:)

            Ocena komentarza: warty uwagi (1) ! - + odpowiedz na ten komentarz

          5. Barnaba #541963 | 83.9.*.* 03-02-2012 11:44

            Pewnie jakiś debil od Paligłupa chciał błysnąć. Żałosne.

            Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

            1. ... #541961 | 94.78.*.* 03-02-2012 11:44

              "Maska ACTA"... bez komentarza

              Ocena komentarza: warty uwagi (2) ! - + odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

              1. pasjonat #541958 | 89.228.*.* 03-02-2012 11:42

                I bardzo dobrze

                Ocena komentarza: poniżej poziomu (-2) ! - + odpowiedz na ten komentarz