Mamy kolejne informacje o S16!

2023-06-22 13:44:31(ost. akt: 2023-06-22 13:53:49)

Autor zdjęcia: GDDKiA

Znamy oferty na inwestycje na odcinkach Olsztyn-Barczewo i Barczewo-Biskupiec. Niestety na odcinku Ełk-Mrągowo na razie bez zmian.
Ekspresowa szesnastka połączy najważniejsze ośrodki północno-wschodniej Polski - Suwałki, Augustów, Ełk, Mrągowo, Olsztyn, Iława, Ostróda - z trasami układu południkowego. Stanie się także najkrótszą trasą tranzytową między Berlinem a państwami bałtyckimi. Stanowić będzie główny kanał transportowy regionu dla firm. Umożliwi też łatwiejszy dojazd dla ruchu turystycznego. S16 stanie się kręgosłupem, do którego podłączone są lokalne drogi biegnące na osi północ-południe.


Dwa odcinki, na które trwają obecnie przetargi, to kolejny etap prac nad realizacją S16 w regionie. W budowie znajduje się odcinek Borki Wielkie - Mrągowo, którego całkowite ukończenie szacujemy na I połowę 2024 roku. Na etapie prac przygotowawczych znajduje się odcinek Mrągowo - Ełk. Obecnie drogowcy oczekują na wydanie decyzji środowiskowej dla tego zadania.


Szesnaście ofert wpłynęło w dwóch przetargach na projekt i budowę drogi ekspresowej S16 pomiędzy Olsztynem i Barczewem o łącznej długości blisko 30 km. W postępowaniu dla odcinka Olsztyn Wschód - Barczewo wpłynęło dziewięć ofert. Najniższą cenę 445,5 mln zł zaproponowało konsorcjum firm Polimex Infrastruktura i Polimex Mostostal z Warszawy oraz Mosty Łódź, najwyższą - 767,6 zł, firma Unibep Oddział Infrastruktury w Białymstoku.

Dla odcinka Barczewo - Biskupiec złożono siedem ofert. Najtańszą ofertę, 444,7 mln zł przedstawiło konsorcjum firm Kobylarnia z Brzozy i Stecol z Tianjin w Chinach, najwyższą - 598,5 mln zł, firma Unibep z Bielska Podlaskiego.

W przyszłym roku ma być gotowy odcinek S16 Borki Wlk.-Mrągowo

W ramach dwóch zadań, w śladzie obecnej DK16, powstanie droga klasy S o długości blisko 30 km. Istniejąca droga zostanie dostosowana do parametrów klasy S, zarówno dzięki dobudowie drugiej jezdni, jak i przebudowie konstrukcji niektórych odcinków istniejącej drogi. Wybudowane zostaną także dodatkowe jezdnie umożliwiające obsługę przyległych terenów. Powstaną nowe węzły drogowe Wójtowo oraz Łęgajny, natomiast węzły Barczewo, Kromerowo i Biskupiec zostaną dostosowane do parametrów klasy S. Inwestycja obejmie także budowę obiektów inżynieryjnych, montaż urządzeń ochrony środowiska, w tym ekranów akustycznych, budowę przejść dla zwierząt, odwodnienia i oświetlenia drogi. Wykonany zostanie system zarządzania ruchem (SZR) wraz z systemem preselekcyjnym (stacja ciągłego pomiaru ruchu). Powstaną dwa Miejsca Obsługi Podróżnych (MOP) i obwód utrzymania drogi ekspresowej w rejonie węzła Biskupiec.

GDDKiA, tom

2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5