środa, 20 września 2017. Imieniny Eustachego, Faustyny, Renaty

Podziel się:

Podziel się:

W SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI O EDUKACJI INACZEJ

W 2016 roku organizacja Ashoka wyłoniła pierwsze w Polsce „Szkoły z mocą zmieniania świata”. Szkoły zakwalifikowane do programu wyróżniają się odwagą w podejmowaniu innowacji, oryginalnych rozwiązań oraz zdolnością dzielenia się swoimi praktykami z innymi środowiskami. Społeczności tych szkół współpracują ze sobą, ale też z lokalnymi partnerami, prowadząc szeroko rozumianą edukację. W działaniach tych umiejętności społeczne mają priorytetowy charakter. Ełcka "Czwórka" jest jedną z sześciu szkół, w których Ashoka dostrzegła potencjał zmiany.

W gościnnych progach Szkoły Podstawowej w Przyłękowie, w pięknej scenerii Beskidu Żywieckiego spotkali się przedstawiciele sześciu polskich „Szkół z mocą zmieniania świata”. Spotkanie zapoczątkowały wieczorne rozmowy podsumowujące pierwszy rok razem. Uczestnicy rozmawiali o zmianach w sposobie nauczania, zmianach, które stają się w szkołach przyczynkiem do kierowania umiejętnościami społecznymi uczniów. Debatowali o edukacji poza murami szkoły i innym patrzeniu na świat z perspektywy ucznia . Trzydniowe spotkania obfitowały w działania poświęcone budowaniu szkolnej codzienności przepełnionej „kolorowymi metodami”. Praca metodą „sześciu myślowych kapeluszy w poszukiwaniu dialogu” została wykorzystana jako jeden ze sposobów wprowadzania w szkołach zmian. Warsztaty lalkarskie z elementami wartości i emocji poprowadziła członkini Ashoki -Maria Schejbal. Przedstawicielki ełckiej „Czwórki”: Barbara Dziuba , Iwona Chwiedor i Katarzyna Garlicka miały okazję poznać ekosystemy sprzyjające changemakerom , debatować przy okrągłym stole o edukacji dla przyszłości, spotkać się z przedstawicielami lokalnych placówek oświatowych i rozmawiać o szkole Montessori z Marcinem i Olą Sawickimi - założycielami takich szkół. Zorganizowany przez Martynę Rubinowską z Ashoki czas pozwolił na wyjątkowe spotkania, które pokazały, że nic nie dzieje się bez przyczyny. Nauka może być inspirująca i ciekawa dla uczniów, jeśli nauczyciele będą „myśleć kolorowo”. Do spełnienia tych warunków trzeba tylko myślenia innowacyjnego , kreatywnego, sprzyjającego nabywaniu kompetencji przez dzieci, aby były przygotowane do życia w świecie, który jeszcze nie istnieje. Za zorganizowaną przestrzeń i „kolorowe” , konstruktywne, spojrzenie na edukację, pięknie dziękujemy gospodarzom Szkoły w Przyłękowie i Martynie Rubinowskiej koordynatorowi polskich „Szkół z mocą….”.Barbara Dziuba
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: sp4 oraz opublikowany na portalu Ełk: W SZKOLNEJ CODZIENNOŚCI O EDUKACJI INACZEJ
Oceń artykuł:

(0)