Piątek, 14 sierpnia 2020. Imieniny Alfreda, Maksymiliana, Selmy

Podziel się:

Podziel się:

Mind mapping czyli mapowanie myśli

„Stumilowa podróż zaczyna się od jednego małego kroku.” Lao-Tse





Ten szczególny rodzaj sporządzania notatek w formie graficznej znany jest bardziej jako mapa mentalna lub zwyczajnie mapa myśli. Okazał się on dla mnie i dla moich uczniów - w szczególności podczas zdalnego nauczania - niezwykle cennym i bardzo skutecznym sposobem nauki. Głównie za sprawą tego, że mapa myśli jest skutecznym narzędziem pracy ułatwiającym proces zdobywania wiedzy przez uczniów. Innym pozytywnym aspektem jej stosowania jest znacznie większa efektywność pracy uczniów w porównaniu z efektywnością pracy uczniów przy wykorzystaniu tradycyjnych metod.
Stworzenie mapy myśli wymaga od ucznia przede wszystkim zrozumienia treści, następnie ich przetworzenia-przemyślenia i wyrażenia własnymi słowami. Jej budowanie jest więc doskonałą okazją do kształcenia umiejętności kreatywnego myślenia ucznia. Struktura jaką uczeń stworzy ułatwi mu kojarzenie faktów oraz ich zapamiętywanie.






Czy znacie lepszy sposób na robienie notatek ?
Lepszy niż mapa myśli, zastanówcie się tu i teraz
Sposób, który wielkim i uczonym się przytrafiał
Mam jawi się jako zbiór wybranych myśli teraz
Zapamiętywanie czyni znacznie prostszym
Naukę przyjemniejszą i przez to bardziej łatwą
Daje przegląd najważniejszych wydarzeń i ludzi
Sprawiając, że do aktywnego działania pobudzi
Warto podkreślić, ze sprzyja twórczemu myśleniu
Większemu rozumieniu i głębszemu przemyśleniu
Sprawi to, że pracę znacznie szybciej wykonamy
Gdyż tutaj kontrolę nad swoimi myślami mamy
Tworzymy ją przy użyciu słów własnych, kluczowych
Mniej, łatwiej je zapamiętać, same wchodzą do głowy
Jeżeli na ten moment wątpliwość wam doskwiera
Przejrzyjcie nasze prace …
I jakie jest wasze zdanie teraz ?

Michałowska Krystyna - nauczyciel ze Szkoły Podstawowej im. Jana Pawła II w Prostkach
Artykuł został umieszczony przez naszego użytkownika na jego profilu: Krystyna Michałowska
Oceń artykuł:

(0)