Wbili łopatę pod "ełcki" odcinek trasy Via Baltica

2020-10-15 11:14:26(ost. akt: 2020-10-15 11:14:33)

Autor zdjęcia: GDDKiA Olsztyn

Od symbolicznego wbicia łopaty oficjalnie rozpoczęto budowę drogi ekspresowej S61 Via Baltica na odcinku Ełk Południe-Wysokie. Zakończenie inwestycji planowane jest w drugim kwartale 2022 roku.
Via Baltica to międzynarodowa droga ekspresowa z przebiegiem m.in. od drogi S-8 (Ostrów Mazowiecka) przez Łomżę-Stawiski-Szczuczyn-Ełk-Raczki-Suwałki do granicy państwa w Budzisku. Właśnie ruszyły prace na budowie odcinka drogi ekspresowej S61 Ełk Południe-Wysokie.

Po wydaniu przez wojewodę warmińsko-mazurskiego 22 września decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) wykonawca odcinka rozpoczął prace przygotowawcze i przygotowanie terenu. W środę nastąpiło symboliczne wbicie łopaty rozpoczynające budowę tego odcinka. W spotkaniu udział wzięli m.in. przedstawiciele inwestora, prezydent Tomasz Andrukiewicz, starosta Marek Chojnowski, wiceminister infrastruktury Rafał Weber, były wiceminister infrastruktury Jerzy Szmit, poseł Wojciech Kossakowski oraz doradca ministra infrastruktury Paweł Czemiel.

W ramach budowy S61 Ełk Południe-Wysokie powstanie 2-jezdniowa droga ekspresowa wraz z połączeniem z obwodnicą Ełku w ciągu S16 o łącznej długości ok. 23 km. Równolegle zostanie wykonany remont wybranych dróg lokalnych oraz budowa urządzeń ochrony środowiska. W ramach inwestycji powstaną m.in. obiekty inżynierskie oraz węzeł Ełk Wschód. Kontrakt opiewa na kwotę ok. 685,9 mln zł.  Wykonawcą jest konsorcjum firm Trakcja PRKiI, Mostostal Warszawa oraz Przedsiębiorstwo Eksploatacji Ulic i Mostów.

Budowę drogi ekspresowej S61 pomiędzy miejscowościami Szczuczyn i Raczki podzielono na trzy odcinki realizacyjne, z czego na dwóch toczą się już prace budowlane.

Via Baltica skomunikuje Ełk z dużymi miastami oraz znacząco skróci czas podróży m.in. do Warszawy i na Litwę. Z inwestycji skorzystają zarówno przedsiębiorcy, którzy już prowadzą biznes w Ełku, inwestorzy, którzy dopiero zainwestują u nas swój kapitał, a także mieszkańcy.

Ełcki samorząd wspólnie z parlamentarzystami oraz innymi samorządami zabiegali o tę inwestycję od 2007 roku.

Komentarze (17) pokaż wszystkie komentarze w serwisie

Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.

Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych

Zaloguj się lub wejdź przez FB

  1. Edward #2986096 | 10.10.*.* 15 paź 2020 11:16

    Komuna Bis.

    Ocena komentarza: warty uwagi (9) odpowiedz na ten komentarz

  2. julek #2986115 | 95.49.*.* 15 paź 2020 11:38

    Wczoraj zdjęcie a dziś inwestycja zakończona.

    Ocena komentarza: warty uwagi (5) odpowiedz na ten komentarz

  3. Ok #2986122 | 46.166.*.* 15 paź 2020 11:45

    I bardzo dobrze, przez ostatnie 15 lat w polskim drogownictwie zrobiliśmy niesamowity postęp, mamy drogi w lepszym stanie niż Niemcy (mówię to jako zawodowy kierowca). W regionie przydałaby się jeszcze szesnastka do Olsztyna.

    Ocena komentarza: warty uwagi (10) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

    1. Rychu #2986125 | 188.146.*.* 15 paź 2020 11:46

      Wbili łopatę pod. A latem wbiją łopatę w samą na(d)wierzchnię.

      Ocena komentarza: warty uwagi (1) odpowiedz na ten komentarz

    2. ciągle koło Ełku coś robią #2986130 | 37.8.*.* 15 paź 2020 11:52

      a w Olsztynie marazm... Remont Wojska Polskiego, jeden pas, chyba ze 2 miesiące. Koszt robót to coś około 300 tys ;09

      Ocena komentarza: poniżej poziomu (-4) odpowiedz na ten komentarz pokaż odpowiedzi (1)

      Pokaż wszystkie komentarze (17)
      2001-2024 © Gazeta Olsztyńska, Wszelkie prawa zastrzeżone, Galindia Sp. z o. o., 10-364 Olsztyn, ul. Tracka 5