Mogła stracić nawet 240 tys. zł!
2020-12-09 11:51:56(ost. akt: 2020-12-09 11:53:07)
Sprawca, podając się za policjanta twierdził, że oszczędności kobiety są zagrożone, bo na jej konto włamali się hakerzy. Dlatego kobieta miała założyć nowe konto i przelać tam swoje pieniądze, podając do wszelkich kontaktów numer telefonu rzekomego funkcjonariusza. Kobieta spełniła te żądania, ale zaraz zorientowała się, że to oszustwo i zablokowała przelewy, co ostatecznie uchroniło jej pieniądze.
Policjanci z Ełku wyjaśniają dokładne okoliczności wczorajszego zdarzenia. Do 67-letniej kobiety zadzwonił mężczyzna podający się za policjanta. Twierdził, że jej oszczędności są zagrożone, bo na jej konta włamali się hakerzy. Żeby uchronić się przed stratą kobieta musiała założyć nowe konto i przelać tam swoje pieniądze, do kontaktów z bankiem podając numer telefonu rzekomego funkcjonariusza. Kobieta zrobiła to i przelała ponad 240 tys. złotych. Szybko jednak zorientowała się, że to może być oszustwo i zablokowała rachunki. I ta szybka reakcja uchroniła ją przed utratą oszczędności.
Mówimy o tym zdarzeniu ku przestrodze, żeby chronić mieszkańców rejonu przed podobnymi sytuacjami. Prawdziwi policjanci NIGDY nie dzwonią w takich przypadkach i nie proszą o pieniądze. Tego rodzaju sytuacje są dowodem na to, że mamy do czynienia z oszustami. Informujmy naszych rodziców i dziadków o takich przestępczych procederach, żeby chronić ich przed utratą pieniędzy i takim przykrym doświadczeniem. Każde żądanie gotówki przez osoby nieznajome powinno wzbudzić naszą czujność. Gdy dostaniemy telefon z taką prośbą najlepiej się rozłączyć i nie wchodzić w dyskusje, bo oszuści potrafią doskonale manipulować i przekonywać do swoich racji. Wywierają presję czasu i cały czas pozostają na linii, żeby uniemożliwić skontaktowanie się z bliskimi.
KPP Ełk
Komentarze (9) pokaż wszystkie komentarze w serwisie
Komentarze dostępne tylko dla zalogowanych użytkowników. Zaloguj się.
Zacznij od: najciekawszych najstarszych najnowszych
Zaloguj się lub wejdź przez
Z"ukosa" #3018227 | 95.49.*.* 9 gru 2020 13:30
Ktoś ..kto ciężką pracą doszedłby do takich pieniędzy ..nie dał by się nabrać na takie "plewy" . Ale głupota nie zna granic .
Ocena komentarza: warty uwagi (14) odpowiedz na ten komentarz
GregOlsztyn #3018329 | 176.221.*.* 9 gru 2020 15:45
Jak widać, zgodnie z przysłowiem, „głupich nie sieją”. Swoją drogą, oszuści musieli mieć cynk, że ma takie pieniądze.
Ocena komentarza: warty uwagi (13) odpowiedz na ten komentarz
Tom #3018697 | 145.237.*.* 10 gru 2020 10:50
Pytanie skąd dzwoniący złodziej wiedział, że ma tyle na koncie? Informator z banku?
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
zimny browarek #3018426 | 83.23.*.* 9 gru 2020 18:51
Po co piszecie ile pieniedzy mogla stracic? Zamiast ostrzegac, pokazujecie jakie pieniadze maja starsi ludzie, przez co mozecie ich narazac na kolejne oszustwa.
Ocena komentarza: warty uwagi (4) odpowiedz na ten komentarz
cde #3018382 | 88.156.*.* 9 gru 2020 17:33
Po dwa artykuły na ten temat w tygodniu, na wymioty bierze. Mogę zrozumieć starsze osoby, które podejmują gotówkę w banku lub przelewają. Natomiast nie rozumiem tych starszych co potrafią internetem, nie są więc niepojętni. Inna sprawa to zapewniona "pomoc" ze strony ...... .
Ocena komentarza: warty uwagi (3) odpowiedz na ten komentarz